Usb poort kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

channah

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Eigenlijk heb ik een heel simpele vraag.
Is het mogelijk dat een Usb poort van de ene dag op de andere kapot gaat?

Ik heb in het geheel 4 usb aansluitpunten en sinds vanmorgen werkt er dus 1 niet.

nee.. dat kan niet.. alleen als je er iets verkeerds ingedaan heb ;)

je kan wel als je weer wilt dat ie het doet.. kan je wel software downloaden.. van USB poort 2.0 (of later, wat die anderen ook zijn)

..
ik help je graag verder

Ik zou wel graag dat hij het weer doet want het is net 1 van de voorkant ik had daar een schakelaar op waarmee ik 1 printer met 2 pc kon bedienen. De 2e pc is inmiddels weg maar gebruikte de schakelaar inmiddels als hub.
waar o.a. ook mijn muis op zat, inmiddels de muis op de achterkant ingeplugt en een echte hub op het enig werkende usb aansluiting voor gezet.

Ik heb wel eerst alle mogelijkheden uitgeprobeerd en het is dus niet de schakelaar die kapot is.

Maar het zou wel handig zijn als het de 4e het gewoon weer gaat doen.

Ik heb al even gekeken waar ik kan zien hoe de poorten genummerd zijn maar dat weet ik dus niet (meer).

ik zal voor je een stuurprogramma zoeken..
wat voor merk computer heb je? en welke soort..

Het is een IBM computer er staat ook nog op NetVista en ik werk met xp-pro
Als je een Typenr oid nodig hebt en dat staat achterop wordt dat een probleem ik kan nl heel moeilijk achter de comp komen, was al een probleem om de muis daar in de poort te krijgen, vandaar ook dat ik alles voor had zitten.

Alvast bedankt.

ik herken het probleem..
die had ik ook op school ;) (ik ben pas 13)
daar hadden we het probleem ook..
komt omdat je usb-poort op een ander soort versie draait.. wat jou computer blijkbaar niet aankan..
dus ik zal wel zoeken.. maar ik denk niet dat het lukt..

Laatst bewerkt:
Hoi Jesse,
Ik werk al 5 jaar met deze computer met dezelfde muis op deze manier en pas sinds vanmorgen is er iets mis,dus ik denk toch dat het ergens anders aan ligt.

Ik vind het wel leuk dat je nog zo jong bent ik ben een flink stuk ouder, dan jij maar mijn ervaring is toch dat juist jullie jongeren zoveel handiger met de computer zijn.

Maar ik wacht nog even af.

Hallo Jesse,
Ik heb intussen een oplossing.

Ik moet uit configuratiescherm-Hardware de usb drivers verwijderen en dan de computer opnieuw opstarten. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
Heb het nog niet gedaan, maar heb er wel vertrouwen in.

Hallo Jesse,
Ik heb intussen een oplossing.

Ik moet uit configuratiescherm-Hardware de usb drivers verwijderen en dan de computer opnieuw opstarten. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
Heb het nog niet gedaan, maar heb er wel vertrouwen in.

als er maar 1 staat doet ze het allemaal niet meer.. (of je moet suurprogramma downloaden) en als er en als er meerdere staat dan doet die 1e het nooit meer.. (behalve als je stuurprogramma download)
als je verwijdert en Windows opnieuw opstart heb geen zin.. dan installeert ie ze niet opnieuw.
dus ik zou het niet doewn als ik jou was.. :)

Degene die me dit heeft aanbevolen heeft echt heel veel verstand van dit soort zaken en zegt dat windows zelf op zoek gaat naar de drivers.

Inmiddels is het trouwens zonder al dit opgelost. Ik wilde gister dus dat trucje met verwijderen en opnieuw opstarten gaan doen en bedacht dat het misschien handig was om voor de zekerheid nog even te kijken of het verbeterd was.Ook met in het achterhoofd het idee, dat als je door rebooten de boel weer aan het werk krijgt het nu na de nacht dat de comp uitgeweest was wel was opgelost en inderdaad doen ze het alle 4 weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan