USB-poort niet meer bruikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

URLeraar

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2001
Hallo,

Wanneer ik mijn USB-poort van mijn computer gebruik om een USB-stick, fototoestel,... enz. op aan te sluiten lukt dat, maar wanneer ik mijn computer bijv. de volgende dag weer opstart dan krijg ik een melding dat er een nieuw apparaat werd gevonden en dat het besturingsysteem zal gezocht worden enz...
Soms heb ik ook geluk en duurt het enkele dagen voor ik die melding krijg (maar komen doet ze na een USB-sessie)

Ik kan dan ook niet meer op internet. Na 1, 2 of soms zelfs 3 keer heropstartern heeft de computer dan eindelijk door dat ik helemaal niets nieuws geïnstalleerd heb en kan ik weer normaal werken.

Resultaat: USB-poort is eigenlijk onbruikbaar geworden.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

volgens mij werkt de usb poort wel degelijk: hij herkent als er iets aan hangt, en dat hij dit meldt is een goed teken. Niet goed is dat deze aangeeft te zoeken naar een besturingssysteem (van dat wat er aan hangt).

Komt deze melding alleen bij een usb stick en camera? Of ook als je de printer gebruikt,. of een usb muis? Misschien moet je de software van de camera / stick opnieuw installeren, of op een bepaalde manier afsluiten. Verkeerd afsluiten kan een probleem opleveren.

Maar waarom je internet niet opkunt is me een raadsel.

en ga is via start/alleprogrammas/bureau accessoires/systeemwerkset/onderdelen/opslag kijken wat je systeem zegt over foutmeldingen

Oké, ik zal dat eens bekijken, maar dus voor een goed begrip: waneer ik de USB-poort gebruik, is er geen probleem.
Pas achteraf na uitschakelen computer en heropstarten, komt de aap uit de mouw. De computer zegt me dat er iets nieuws werd geïnstalleerd en op zoek gaat naar het besturingssysteem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan