USB poort pakt niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michelle2486

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
hallo!

:o Misschien vinden jullie mij wel heel erg dom, maar ik zit met het volgende:

ik heb sinds kort een nieuwe computer en ben nu aan het proberen mijn Ipod Nano te installeren. Wat ik van mijn vorige computer gewend ben is dat zodra ik Itunes gedownload en geinstalleerd heb, ik mijn ipod in de usb poort stop, de computer mijn ipod vindt, en itunes en Matthijsje (mijn Ipod :D ) het verder samen uitzoeken. :thumb:

Blijkbaar is mijn nieuwe computer hier niet zo van gediend. Op de een of andere manier maakt het niet uit of ik mijn Ipod, mijn oude mp3speler of wat dan maar ook met een usbplugje erin doe, het apparaat is niet te vinden. :shocked:

Ik heb gezocht bij MIJN COMPUTER en bij het hardwarebeheer maar nergens wordt hij aangeven. Hij staat ook niet bij onbekende objecten en als ik mijn computer zelf laat zoeken naar nieuwe hardware, vind hij het ook niet. Sterker nog, daar mijn vorige computer nog een melding maakte dat er 'iets' in een usbpoort was gedetecteerd, geeft deze dat zelfs niet aan. :mad:

ik heb overal gekeken (ipod forums, de apple sites) maar kan niet vinden waar het aan kan liggen. :evil:

Toen zag ik hier dat er blijkbaar een lichtje uit je usb poort moet komen wil hij werken. Heb toen de computer de opdracht gegeven de poorten 'na te kijken' maar krijg steeds de melding 'werkt naar behoren'.
Verder is het trouwens wel zo dat als ik de usb poorten opzoek in het apparaatbeheer, er staat: "Niet ondersteunende VIA USB Universal Host Controller".

ik ben echt een computer leek, maar 'niet ondersteunend' is in mijn woordenboek gewoon; werk niet.

Kan iemand mij uitleggen waar het mis gaat?
Ik heb namelijk niet het idee dat de poort helemaal niet werkt want als ik mijn Ipod inplug, dan gaat het lichtje (van het scherm) wel gewoon aan.
En dan denk ik toch dat hij in ieder geval contact maakt met de computer.

Wat ik nu al geprobeerd heb is het volgende: ik heb de usb poort in apparaatbeheer met mijn rechtermuisknop aangeklikt en de 'installatie ongedaan gemaakt'. Dit hielp niet. Ik heb mijn windows geupdate naar 6 omdat 7 niet beschikbaar was, maar dat hielp ook niet. En verder ben ik op zoek gegaan naar programma's die mijn ipod kunnen tegenwerken maar ik zou a) niet weten wat die programma's moeten zijn, dus dat maakt moeilijk zoeken en b) het programma niet herkennen als ik het tegen zou komen :o .

Ik zou het erg fijn vinden als jullie mij misschien uit de brand kunnen helpen.

Groetjes,

Michelle

Ik neem aan dat die nieuwe PC met Vista werkt...?
Zoals ik het lees, zit er een VIA USB Universal Host controller in die niet ondersteund wordt door Vista [oftewel, in Vista zit geen driver voor het ding, dientengevolge werkt hij niet].....

Je moet dus bij VIA of de moederboardfabrikant[of PC fabrikant] op zoek naar de driver.... mogelijk staat deze op het [eventueel] bijgeleverde CD'tje met moederboard drivers....... maar ik vrees met grote vreze... want ook voor diverse geluidskaarten van VIA zijn nog geen Vista drivers........ Het zou te l.ll.g voor woorden zijn dat je een nieuwe PC koopt met Vista en dat de helft niet werkt omdat er geen drivers beschikbaar zijn........ maar het zou zomaar kunnen.... het kan goed zijn dat de PC voor werken met XP gedacht is en dat de verkoper er, om hem "te actualiseren" , gewoon blindelings Vista op geknald heeft....

Dat van een "lichtje uit een usb poort" heb ik, behalve op 1 april, nog niet gehoord....... maar dat zou zomaar kunnen... wel zitten op lankaarten vaak lichtjes, die aangaan als ze werken......

Laatst bewerkt:
je kan me echt een verschrikkelijke vrouw vinden op dit moment :o maar ik heb geen idee wat een driver is... :o

Ik zou bijna aannemen dat het iets is wat het apparaat moet aandrijven, en dat dit op een computer dus 'de juiste software' moet betekenen.
Als dit klopt: kan ik die software dan alleen van de fabrikant halen of komen alle pc's uit de doos met een disk waar deze opstaat?

Het is niet echt een gloednieuwe computer, :D
ben een arme student en heb deze van mijn buurvrouw beneden gekregen omdat zij een nieuwe heeft.

Vergeten vraag: wat is het voor PC? [Merk, type, misschien moederboardnaam....]

OK, maar dan wordt het verhaaltje misschien anders....
Ik dacht: nieuwe PC, dus Vista...

Welke Windows staat erop?

Een driver is een programmaatje dat zorgt dat een onderdeel van je PC werkt, bijv. printer [printerdriver], videokaart [videokaart driver], enz.

ik vind het echt super dat je bereid bent het geduld voor mij op te brengen :thumb:

Hm, als je met soort computer bedoelt wat er op de kast staat is het een Compaq Presario, met een Intel Inside pentium III, en Windows 2000.

Ik zou niet weten hoe ik erachter zou kunnen komen wat voor moederbord ik heb...
Kan ik dat ergens zien of moet ik mijn schroevendraaier erbij pakken??
(misschien had ik toch iets beter op kunnen letten bij Informatica... :( )

Het is dus een keurige "oldtimer" [Pentium 3]

[Wat wel kan is dat er nog usb 1.1 poorten op zitten, en jouw iPod wil usb 2.0]

Compaq: staat er nog een typenummer bij toevallig?
Daar moeten wel VIA drivers voor te vinden zijn........

Ik ben nu het majorgeek programma aan het downloaden :D
Haha volgens mij kan ik alles bekijken wat mijn computer in zich heeft maar zal ik er nog niets van snappen... :rolleyes:

Hm, als je met typenummer bedoelt "het nummer wat echt aan de bovenkant van de kast staat" is het 5726.
Of moet ik achterop de kast kijken... (Daar staan ook cijfertjes maar volgens mij is dat gewoon een productnummer.)

Als je op deze site het type Presario intikt, krijg je alle drivers voor dat model te zien:http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html
Als daar een usb hostcontrollerdriver bij staat voor WIN2000 kun je die downloaden en installeren...........
Ik ben nu even weg..... maar misschien blijft Frankw. nog even..... zoniet kunnen we morgen verder........... mocht het niet lukken......

oke, tot nu toe gaat het helemaal goed...
Ik wil alleen weten welke download ik moet hebben...
Of moet ik het gewoon allemaal maar doen... :shocked:

Dan heb je meer gevonden dan ik.... ik kon met het typenummer alleen maar soundcard en chipsetdrivers vinden...........

Maar ik zoek straks verder............ laat even weten of je het aan de gang gekregen hebt......

:o

Misschien ben ik iets te voorbarig... Als ik mijn type nummer heb ingetoetst op de link die je me hebt gestuurd, krijg ik het volgende om te downloaden:

1. Soundblaster audio PCI 128 driver for windows ME/2000
2. Intel 3D Direct Graphics driver windows XP and 2000
3. Compaq Diagnostics for windows.

de eerste twee lijken me niet erg toepasselijk... maar misschien de derde?

Dit is voor mij ook even het laatste van vandaag want moet morgen weer vroeg aan de stage..
Alvast heel erg bedankt voor de hulp tot dusver..

:o

Misschien ben ik iets te voorbarig... Als ik mijn type nummer heb ingetoetst op de link die je me hebt gestuurd, krijg ik het volgende om te downloaden:

1. Soundblaster audio PCI 128 driver for windows ME/2000
2. Intel 3D Direct Graphics driver windows XP and 2000
3. Compaq Diagnostics for windows.

de eerste twee lijken me niet erg toepasselijk... maar misschien de derde?

Dit is voor mij ook even het laatste van vandaag want moet morgen weer vroeg aan de stage..
Alvast heel erg bedankt voor de hulp tot dusver..

nee derde ook niet

ik zal ook nog ff zoeken en als ik heb dan link ik hem hier

welterusten:love:

oeps:D

als ik bij het goede kijk, is mijn moederboard gemaakt door de Hewlett-Packard Company (die had het van mij wat vrouw vriendelijker mogen maken) en heet ze <DMI> maar luistert naar de naam Compaq Compaq PC.

???????? :D

Oh ja nog even als laatste: ik las in een van de andere forums dat het misschien kan zijn dat de poort geen energie krijgt en dat je dit 'aan' moet zetten bij het tabblad energiebeheer..

Maar als ik mijn tabblad bekijk, is er helemaal geen tabblad energiebeheer...

Ever so eager to learn.. haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan