usb-poort stuk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetto1

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Hallo,
Onlangs heeft mijn dochter ons notebook Toshiba A110-159 laten vallen. Precies op de usb-aansluiting, waar de muis nog inzat. Een van de aansluitingen is daardoor binnenin afgebroken. De tweede, die erboven zit, was ook verbogen, maar heb ik recht kunnen buigen. Ik wil nu deze usb-poorten vervangen. Mijn vragen zijn of ik dit eventueel zelf zou kunnen en zo ja waar ik hier eventueel info over kan vinden? Waar kan ik dan het beste dit bestellen?
Ik heb gekeken en ik zou de onderkant open kunnen draaien, maar mijn kennis is dermate gering, dat ik bang ben binnenin meer stuk te maken, dan me lief is.
Een andere optie is om een usb-hub te gebruiken, maar dat vind ik zelf wat te omslachtig.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Groet Jetto

Hoi,

Voor het 'openslopen' van een notebook heb je vooral 'geduld' nodig om uit te vlassen hoe je zo'n ding openmaakt.
Probleem is dat dat voor elk merk, en zelfs voor verschillende types van een bepaald merk, weer verschillend is.
Je zou Toshiba Nederland kunnen bellen om te vragen hoe je hem open krijgt.
http://www.toshiba-europe.com/eu/contact/details.asp?group=By+Country&subgroup=Netherlands

De USB-poortjes zitten vaak vast op het moederbord bij een notebook, wat dus 'solderen' betekent ...... :confused:

Persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen en kiezen voor je tweede optie: een extern hubje, of (als je geen pcmcia-insteekkaart gebruikt momenteel) ziets als dit:

http://www.ciao-shopping.nl/E_TECH_PCMCIA_USB_2_0__566624 .... heb je gelijk vier USB 2.0 poortjes ....

Die zijn bij elke 'betere' computer(-onderdelen) zaak te krijgen.

Laatst bewerkt:
USB poorten zelf vernieuwen eist wel wat ervaring want ze zitten zoals Ommeren al aangeeft vast op het moederbord gesoldeerd, je mag hopen dat daar niet wat is afgebroken.
Tevens is het puzzelen hoe je het notebook los moet halen.
Dus als je er geen ervaring mee hebt niet zelf aan beginnen.

Zowel Ommeren als SJJ bedankt voor jullie reactie.:thumb: Ook volgens een aantal collega's was het verstandiger om dit niet zelf te doen. Vergt inderdaad wat meer kennis, dan het losschroeven van een vaste pc. Dus doe ik het ook maar niet. Volgens mij is er intern niets afgebroken. De 2de aansluiting, die er boven zit was een beetje verbogen en na wat voorzichtig prutswerk van mij doet deze het gewoon. Ik denk, dat ik daar maar een hub voor koop, het is niet anders.:confused: Nogmaals allebei bedankt en excuses voor het late reageren. Ik werk momenteel in de n8dienst en heb overdag geslapen, vandaar!
Groet Jetto,
( Die 10 jaar over de J. Frostbrug en de N.Mandelabrug heen en weer pendelde tussen Zuid en Noord);)

Hoi,

... pendelen ..... als wát?
Ik woon in zuid en werk niet meer. Maar die n8-wacht doet me denken aan mijn tijd in de ggz met wisseldiensten ... zoiets (ehh Harreveld wellicht)?

Ik adviseer je tóch om dat pcmcia-kaartje te kopen en niet een 'hub' die op je bestaande usb-aansluiting moet. Want dan heb je een échte uitbreiding met vier usb-poorten die helemaal los staat van je 'bijgebogen' interne usb-poortje

harreveld?

Nou van Ommeren daar woon ik dus wel in de buurt ja, maar werk er niet. Net als jij werk ik in de GGZ.:) Bij jou in de buurt bij DGR in W'heze. Wellicht bekend? In de jaren , dat ik er al werk heb ik door heel Arnhem gewoond, zowel in Noord, als Zuid. Wel toevallig en dat door een kapotte usb, 't kan raar lopen.
Het zal voorlopig ff een hub worden, die ik van een kennis kan krijgen, maar zal zeker omkijken naar een PCMCIA.
Nou de groeten vanuit een nachtelijk W'heze
Jetto:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan