USB poort toetsenbord blokkeert screensaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Ik had eerst een probleem met mijn screensaver en wist niet waar het aan lag; inmiddels weet ik de oorzaak en vandaar dit nieuwe topic hier in de hoop dat iemand een oplossing weet

Maandag heb ik een nieuw toetsenbord gekocht omdat het oude toetsenbord 't amper deed; helaas zag ik toen ik alles had uitgepakt dat 't versie 1.1 was en dat mijn oude toetsenbord 1.0A was. Daarnaast wilde ik graag mijn oude muis behouden (kreeg zo'n muisje erbij...niet geweldig) en dus zat ik met een klein probleem.

Ik heb toen voor de volgende ietwat scheve constructie gekozen: oude muis + ontvanger (muis en toetsenbord zijn draadloos) in de ps2 poort van mijn PC zoals ze al zaten, daar heb ik niets aan gewijzigd. Nieuwe toetsenbord + ontvanger in een USB poort en juiste software instaleren. Zo gezegd zo gedaan en jawel; alles werkt prima en alles doet het ook, ik had dus niet gekeken naar de screensaver tot dat ik het donderdag opeens merkte dat ie niet meer aanging.
Gisteren heb ik bij wijze van proef de USB kabel van het nieuwe toetsenbord uit de poort gehaald en nu ging de screensaver wel aan; kortom, de USB poort die aanstaat zorgt er schijnbaar voor dat mijn screensaver niet aan wil...ik vind dat raar want officieel zou ie het gewoon moeten doen.
Ik weet dat het niet de ideale constructie is voor muis+toetsenbord maar 't doet 't allemaal wel maar alleen de screensaver wil maar niet aan doordat het toetsenbord in de USB poort zit...

Dus de situatie is: ps2 poort -> oude muis en in USB poort -> nieuw toetsenbord.
(ik bedoel dan de 'ogen' van muis/toetsenbord omdat beide draadloos zijn)

Iemand hier een oplossing voor?
 
het mengen van die wireless desktop onderdelen is nooit goed, meestal gaat de ene zender-ontvanger de andere storen - hier is volgens logitech enkel de oplossing voor van de nieuwe muis te gaan gebruiken
 
Door wat eerdere problemen kon ik niet meer reageren: een update met opnieuw het hele verhaal:


Ik heb hier al ooit mijn probleem met mijn toetsenbord aangekaart maar toen dacht ik nog dat 't heel misschien aan spyware kon liggen.
Mijn oude toetsenbord was aan vervanging toe (Microsoft Wireless 1.0A) en ik kocht een nieuw toetsenbord waar een muis bijzat; Microsoft Wireless 1.1.
Omdat mijn muis eigenlijk nog goed was hoopte ik dat ik via mijn oude receiver mijn oude muis kon laten werken en via mijn nieuwe receiver mijn nieuwe toetsenbord kon laten werken; dat werkte ook prima maar mijn screensaver ging niet meer aan; ik dacht dat het lag aan het feit dat de twee receivers elkaar zouden storen.

Dus heb ik nu alles gewoon aangesloten zoals het officieel hoort; mijn nieuwe tmuis en toetsenbord (allebei draadloos) zenden hun signaal naar de nieuwe ontvanger die met 1 USB kabel vast zit in een USB poort, zoals dat was aangegeven in de handleiding; er zit dus niets meer in de PS2 poorten o.i.d.
Maar nog steeds gaat mijn screensaver niet aan; zodra ik de USB kabel van de receiver eruit haalt gaat ie wel aan mijn doe ik 'm erin wil mijn screensaver niet aan.
Mijn theorie is dus dat mijn receiver een signaal opvangt dat 'm min of meer stoort en door het continue opvangen van het 'vreemde' signaal gaat mijn screensaver niet aan.
Ik heb mijn oude muis/toetsenbord/receiver ver weg uit de buurt gehaald maar ook dit helpt niet.

Weet iemand een oplossing of heeft iemand een idee waar dit probleem door komt? Ik vind het erg vaag want volgensmij moet de screensaver gewoon aangaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan