usb poort updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irene85_nl

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Berichten
12
Hallo,

Vorige week is draadloos internet van kpn bij mij geinstalleerd door een kpn monteur. Deze monteur heeft echter niet gemerkt dat mijn desktop niet aan de eisen voldeed voor draadloos internet.

Ik heb eerst windows xp service pack 2 moeten installeren (ik had service pack 1). Helaas bleek toen, toen ik het usb apadaptertje (108) in mijn usb poort stopte dat er een snel usb appaart aangesloten was op een trage hub. Op andere usb poorten doet ie het ook niet, hij geeft dan aan: Er zijn geen snelle usb host controllers op deze computer geinstalleerd.

Er werd mij geadviseerd om mijn usb poort te up daten...maar hoe doe ik zoiets? Waar vind ik de benodigde drivers? Of moet het op een andere manier?

Misschien nog handige info: moederbord: Asus A7v333 KT333 DDR

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
 
Als je servicepack 2 er op hebt zitten zou je die drivers ook moeten hebben voor usb2.

Als je zou proberen het van je moederbord cd te installeren krijg je automatisch te horen dat usb2 in het service pack zit.

Wat zie je in apparaatbeheer?

Haal die adapter er eens uit. Start opnieuw op en steek dan pas die adapter er in.
Kijk eens of er dan wordt herkend.
 
Dit heb ik al geprobeerd en ik krijg nog steeds dezelfde melding, dat de hub te traag is...
 
Gigaset USB adapter 108 is een snel USB apparaat. dit apparaat werkt met een lagere snelheid als deze op een trage poort wordt aangesloten.

Er zijn geen snelle USB host controllers op deze computer geinstalleerd.
 
Ja, maar wat zie je in apparaatbeheer?
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe ik het anders neer moet zetten, dus ik probeer het maar zo en hopelijk is het duidelijk. Ik krijg 5 opties in apparaatbeheer, eerst: USB-controllers
vervolgens:
- samengesteld USB apparaat
- USB hoofdhub
- USB hoofdhub
- VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
- VIA Rev 5 of later USB universele host-constroller
 
Vraagje Welk besturing systeem wordt er gebruikt,als het niet Xp is heb je nog een Update nodig,welke onder Utilities staat
 
Ik gebruik wel windows xp service pack 2...ik krijg van iemand de tip om een pci kaartje te installeren, zal dit helpen? En is dit makkelijk te instaleren?
 
Is niet nodig je hebt USB2

Kan wel als je denkt dat dat het probleem oplost


Zit de tread even terug te lezen ,waar is de cd van je moederbord??
 
Ik heb dit bordje ook gehad en er zit inderdaad USB2 op.
Heb je alle USB poorten geprobeerd?
 
Confugiratie scherm/Systeem/Hardware/Apparaatbeheer.


Doe daar alle verwijzingen van USB controlers Installatie ongedaan maken.
Cd van je Moederbord er in .
Opnieuw opstarten en Windows laten zoeken naar drivers.
Als dat gedaan is , weer opstarten.
Dan zal alles moeten werken
Succes
 
Bandit123, ik was net bezig cd van moederbord dr in te stoppen toen ik een belletje kreeg van de helpdesk van Kpn. Naar aanleiding van mijn klachtenmailtje kreeg ik nu eindelijk goeie hulp! Een trage usb hub bleek helemaal geen probleem te hoeven zijn, zijn wat instellingen veranderd en nu werkt het.

Toch allemaal bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan