USB poort van tv testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterpost

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
48
Ik heb een Sony KDL-32ex711 tv en heb van alles geprobeerd om met een USB stick bestanden te laten zien/afspelen,de stick is goed geformatteerd en staan bestanden op die de tv zou moeten herkennen en de firmware is up to date maar er gebeurd niets de TV ziet niet eens dat er een stick in zit(het lampje van de stick brand wel)Nu vraag ik me af die poort nog wel goed is maar hoe kom ik daar achter is er een manier om dat te testen?
 
Hoi hoi Peter

Kijk even of Sonny ondersteunt formaat van film welke zich op je USB stick bevind ?
Mocht wel formaat welke Sonny niet ondersteund te blijken dan moet je wel apart die naar juiste converteren ..

Ergens heb je zeker een boek-handleiding van deze TV ...toch ? en daar staat welke formaten deze Sonny afspelen kan ..
 
Laatst bewerkt:
USB is exFat geformatteerd en het zijn mp4 bestanden.Dat is wat Sony voorschrijft vandaar dat ik me af vraag of er misschien iets mis is met de hardware,ik heb verschillende sticks gebruikt en die deden het allemaal op de computer maar dus niet op de TV.
 
Nee het maak niet uit hoe is geformateerd, MP4 zal absoluut moeten wel afgespeld worden, is het nie zo dat wat mis met TV is heb jij garantie nog wel ?? :( ?

Als ik mis heb, hoop ik dat nog iemand hier met een adequaate tip zal komen :eek:
 
Laatst bewerkt:
Is de stick niet te groot qua opslagruimte, De tv kan daarin een beperking hebben, het lampje op de stick die brand zegt verder niks dan dat die doormiddel van spanning gevoed wordt.
Zoals hierboven vermeld, check de handleiding wbt de ondersteuning van usb sticks.
 
USB is exFat geformatteerd en het zijn mp4 bestanden.Dat is wat Sony voorschrijft vandaar dat ik me af vraag of er misschien iets mis is met de hardware,ik heb verschillende sticks gebruikt en die deden het allemaal op de computer maar dus niet op de TV.
formateer naar ntfs, en volgens de supportsite van Sony is er een beperking qua afspelen van avcd/mp4.
Of laat het eens zo en plaats een divx of een wmv file op die stick en test die dan, doen 1 van die het wel is er niks aan de hand met de stick of de tv, maar ligt het aan de specificaties van de avcd/mp4 die deze beperkingen op jouw toestel oplegt.

http://pdf.crse.com/manuals/iManuals/dut/3a-03/usb_aep.html
 
Laatst bewerkt:
Klopt de de data mag niet meer zijn dan 2GB maar daar kom ik bij lange na niet aan nogmaals ik gebruik de juiste bestanden ik heb die stappen allemaal al genomen dus wil ik nu kijken of het wellicht aan de TV lig.
 
formateer naar ntfs, en volgens de supportsite van Sony is er een beperking qua afspelen van avcd/mp4.
Of laat het eens zo en plaats een divx of een wmv file op die stick en test die dan, doen 1 van die het wel is er niks aan de hand met de stick of de tv, maar ligt het aan de specificaties van de avcd/mp4 die deze beperkingen op jouw toestel oplegt.

Ok daar ik ga mee aan de slag ik weet zo gauw niet hoe ik met OS X ntfs moet formatteren dus ga ik het doen met Windows maar op die schijf staat een kapotte Windows 10 en ga ik maar eerst weer 7 er op zetten nou daar ben ik nog wel even mee bezig dus voor ik hier kan zeggen of het gelukt is zijn we wel een paar uur verder.(overigens er zit geen garantie meer op de TV maar zin in een nieuwe heb ik niet dan maar geen USB.
 
:) Ik kijk films vaak en wel via USB, maar mijn USB is op DVD Blue Ray-Player aangesloten en niet op TV ...

Op andere kant ook gewoon NTFS geformateerd mijn USB stick is ( 64 GB dus ! ) .. :D
 
Laatst bewerkt:
:) Ik kijk films vaak en wel via USB, maar mijn USB is op DVD Blue Ray-Player aangesloten en niet op TV ...

Op andere kant ook NTFS geformateerd mijn USB stick is ( 64 GB dus ! ) .. :D

Ik heb een playstation3 speler kijken of daar iets meer kan bedankt voor de tip
 
:D Ben benieuwd:thumb:

Wie weet misschien heb ik kans een PlayStation voor cadeau te krijgen, en in toekomst die eventueel ook af/ en toe als aparte player gebruiken ...
 
Voor bestanden > 4GB moet de stick exFAT geformatteerd zijn. Dat wordt door Sony ondersteund. Verder staat er het volgende over in de handleiding van de Sony KDL-32ex711:

Bestanden op een USB-apparaat moeten compatibel zijn met de volgende bestandsindelingen.
- Stilstaande beelden: JPEG-formaat of RAW-formaat (alleen voorbeeld)
- Muziek: MP3-formaat
- Video: AVCHD-, MP4 (AVC) of MPEG1-formaat (kan in sommige gevallen niet worden afgespeeld)

Videobestanden bevinden zich in de volgende mapstructuur (hiërarchische positie):
/AVCHD/BDMV/STREAM/00000.MTS
/PRIVATE/AVCHD/BDMV/STREAM/00000.MTS
/MP_ROOT/100ANV01/MAHA0001.MP4

Raadpleeg de volgende website voor de laatste informatie over compatibele USB-apparaten.
http://support.sony-europe.com/TV/compatibility/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan