USB poorten doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolkejan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Hallo,

Zodra ik een apparaat aansluit via USB wat de stroom via USB haalt (telefoon, externe hd) dan geeft de pc aan dat het apparaat niet herkend wordt (zie bijgevoegd screenshot). Mijn toetsenbord en muis zijn ook aangesloten via usb en die werken wel gewoon. En een USB stick van 16gig doet het ook gewoon. Kan ik dit verhelpen of is dit een niet te verhelpen probleem?

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 72
Heb ik gedaan maar krijg nog steeds de foutmelding. Heb ook al de pc een paar minuten van de stroom afgehaald, usb aansluitingen eruit. Daarna de stroom er weer op, usb aansluitingen erin en dan opstarten. Helpt ook niet. Bij het opstarten wordt de telefoon niet aangegeven als aangesloten. Daarna haal ik de telefoon eruit en doe hem weer in de USB poort maar dat werkt ook niet.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad vreemd. Probeer eens die usb op een andere computer bij een vriend, of collega in te pluggen en eens kijken wat deze dan doet. (breukje) of zo.

Oh ja heb je natuurlijk al bij apparaatbeheer gekeken geel vraagteken of zoiets.

Hij wordt herkend maar geeft daar ook een foutmelding. Dat is een pc met windows xp, maar kan de foutmelding er niet voor krijgen. Kan ook geen verbinding proberen te maken met Kies (programma van Samsung) omdat die vast loopt.

Eerst software installeren en dan apparaat aansluiten.
Ik heb een vermoeden dat je nog USB 1.x gebruikt

Laatst bewerkt:
Dan zie ik maar één oorzaak. Software niet geïnstalleerd, en daardoor kunnen de nodige drivers voor het apparaat niet gevonden worden.
Velen doen het andersom en dan treden er ook problemen op. Apparaat aansluiten en dan software installeren.

Dus als ik eerst de software verwijder en de apparaten verwijder van de pc, en dan eerst de software installeer en dan het apparaat aansluit zou het moeten werken? Zou je mij dan kunnen uitleggen hoe ik de apparaten (dus alle usb poorten) van de pc kan verwijderen).

In apparaatbeheer verwijderen. Niet uitschakelen.
Als de software al geïnstalleerd is , zul je na heropstarten onderaan scherm zien. Nieuwe hardware gevonden, stuurprogramma's worden geïnstalleerd.
Of in apparaatbeheer waar gele vraagtekentjes staan, rechtsklikken en kiezen voor stuurprogramma's installeren.
Laat je iets horen of er dan nog problemen zijn.

Laatst bewerkt:
Kan het ook zijn dat de fout niet in de software ligt maar in de hardware? En zou ik dat eventueel kunnen testen?

Zie graag bovenstaande opmerking. Is dat mogelijk? Heb het al bij de pc van mijn huisgenoot geprobeerd zoals ik al zei, alleen samsung kies (het programma waar de telefoon verbinding mee maakt) loopt vast. Het lijkt me dat zodra een apparaat via usb stroom wil opnemen, zoals het opladen van de telefoon of het opstarten van een externe hd, de verbinding wordt verbroken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan