USB-poorten dood :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.

raadsel

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2002
Hoi,
De 2 USB-poorten van mijn laptop hebben de geest gegeven en de batterij laadt niet meer op..
Kan het zijn dat die USB-poorten niet meer werken omdàt die batterij versleten is?

Schijnt dat men op laptops de USB-poorten niet kan vervangen..
Dan heb ik een probleem :confused:

Wat wordt er aangegeven in apparaatbeheer?

Tja dat is dus wel heel gek, er staat dat alles optimaal werkt..

Hoe staan de USB poorten in de BIOS aangegeven, dis- of enabled?

natuurlijk enable
de USB poorten hebben altijd heel goed gewerkt, en die laptop ging nooit op internet (of toch bijna nooit) dus is er nooit wat aan de instellingen veranderd.

Ik heb alleen ergens gehoord dat het mogelijk is dat USB het opgeeft wanneer de batterij aan vervanging toe is en dat hoop ik nu natuurlijk
dan zou de oplossing heel simpel zijn: batterij vervangen en alles weer in orde.

De echt technische vragen kan ik van hieruit niet beantwoorden omdat mijn laptop op het werk staat en niet hier.. ik weet alleen heel zeker dat er nooit wat aan de instellingen is veranderd (alleen IK gebruik die laptop). De USB-poorten (eerst de ene en dan de andere) begonnen zo'n beetje te haperen eerst. Ik had mijn muis aangesloten op een USB en soms moest ik wat aan de aansluiting rammelen om toch nog stroom te krijgen in de muis. En zo ging het dan van kwaad naar erger. Uiteindelijk werkten beide USB-poorten dus niet meer.

Batterij kapot en daardoor USB niet werken lijkt mij onwaarschijnlijk.

Als je echter al aan de aansluiting moest 'rammelen' om e.e.a. aan de gang te krijgen dan denk ik aan een defecte USB aansluiting op het moederbord. bv soldeercontacten gebarsten.

Hier is toch echt een techneut voor nodig.

Suc6

ok, bedankt.
Hopelijk kan hij dan toch nog gemaakt worden..

Bedankt voor de reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan