USB poorten / drivers doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bestmayo

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Sinds ongeveer 3 weken doen de usb poorten niks meer als ik mijn camera of telefoon in plug. Ik krijg wel netjes het geluidje dat er iets is ingestoken en ook bij apparaten is dat apparaat terug te zien maar er staan een geel driehoekje bij.
De probleem oplosser geeft aan dat het bestuursprogramma moet worden hersteld/vernieuwd. Maar vervolgens lukt dit niet.
Nu zijn er volgens windows en ook de fabrikant van mijn camera geen drivers nodig en dus ook nergens te downloaden.

Tot 3 weken terug werkte alles ook naar behoren. Nu kan ik dus geen foto;s meer op mijn laptop plaatsen.

Ik heb de windows updates allemaal gedaan ( kreeg eerst foutcode maar uiteindelijk is het toch gelukt) maar ook dit heeft niet geholpen.

Wat kan er aan de hand zijn en vooral belangrijk, hoe los ik dit op?

Je kan met usbdeview zien welke apparaten op de poorten heeft gezeten. Verwijder in usbdeview alle apparaten die je nu niet nodig hebt buiten je toetsenbord/muis.
Start de pc dan opnieuw op. Kijk wat er dan gebeurt als je je apparaten 1 voor 1 weer inplugd.

Anders kan je deze fix van ms nog proberen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie.

usbdevieuw gedownload maar krijg niks verwijderd?!

Fix heb ik al een paar keer geprobeert maar die zegt geen problemen te vinden.

niemand verder...echt niks doet het meer.

Bestuurprogramma doen t niet.

Dank je mik voor je reactie

Helaas....ik heb ( uiteraard) al als administrator het programma uitgevoerd. Dat maakt niks uit.

Ik heb het idee dat er iets bij de windows updates misgaat. IK heb elke dag nu een update en hij zegt dat configureren niet lukt.
Ik heb ook geprobeerd een herstelpunt te pakken een tijdje terug maar ook dat lukt niet.
Neem aan dat omdat de updates niet lukken dat daarom ook de bestuurprogramma's het niet doen/ niet worden bijgewerkt?

Optie die ik je kan bieden!
De USB driver uninstalleren, USB driver zoeken voor je pc?
Via de site van je pc merknaam misschien de meest recente, installeren, herstarten en kijken of het gaat.
Optie 2 universele USB driver zoeken via google.

mvg

Zettekakkers:thumb:

Tja.....als t zo simpel was,
De drivers zijn immers niet nodig....ook nooit hoeven te downloaden. Windows geeft dat ook aan, geen drivers nodig. Zijn dus ook nergens te vinden ( als jij ze wel weet...graag)
Normaal als je opnieuw opstart en de drivers zijn verwijdert , gaat Windows zelf ze weer erop zetten.
Maar krijg nu steeds foutmelding.

Ik vermoed dat t aan windows ligt, updates uitvoeren gaat 9 van de 10 keer ook niet goed. En ook systeemherstel lukt niet!!

Hoe dus windows repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan