USB poorten functioneren niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanjansen50

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
23
Heb een probleem met mijn usb-poorten. ze reageren namelijk op geen enkel apparaat meer wat ik erop aansluit. weet niet hoe of wanneer dit probleem is ontstaan en zie dus ook geen concrete aanleiding (wellicht het inpluggen van een externe harddisk. weet niet of dit de oorzaak was, maar ik kwam er hierdoor achter dat ze het niet deden).

volgende zaken heb ik al gedaan of gecontroleerd:
-plug and play service staat aan
-chipsetdriver is geupdate
-alle usbapparaten eruit halen en laptop 10 minuten zonder stroom en dan weer inpluggen
-via apparaatbeheer alle usbdrivers verwijderd en windows deze zelf weer laten installeren
-usbpoorten hebben wel stroom, heb test met led-lampje gedaan
-usb poorten staan enabled in bios
-er zijn geen conflicten in apparaatbeheer

WIE HEEFT VOOR MIJ DE GOUDEN TIP. ik ben ervan overtuigd dat ik niet iets moet vervangen of bijkopen, maar dat er ergens gewoon iets fout zit. moet ik mijn bios updaten? zo ja hoe? moet ik moederbord controleren? zo ja, hoe?
Las ergens dat het ook met IRQ te maken kan hebben, maar dat snap ik tot op heden niet.
Ben niet echt iemand met super veel computerkennis dus houdt de uitleg aub simpel.
DANK!

hieronder mijn systeemgegevens:
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Versie 5.1.2600 Service Pack 3 Build 2600
Fabrikant Microsoft Corporation
Systeemnaam CP29396-D
Systeemfabrikant Dell Computer Corporation
Systeemmodel Inspiron 1150
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor x86 Family 15 Model 2 Stepping 9 GenuineIntel ~2397 Mhz
BIOS-versie/datum Dell Computer Corporation A06, 21-10-2004
SMBIOS-versie 2.3
Map van Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume2
Landinstelling Nederland
Hardware Abstraction Layer Versie = "5.1.2600.5512 (xpsp.080413-2111)"
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Totaal fysiek geheugen 512,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 93,29 MB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB
Ruimte voor wisselbestand 863,52 MB
Wisselbestand C:\pagefile.sys
 
je hebt al veel geprobeerd zie ik. ik werk op dit moment met een engelse xp en probeer het in het nl uit te leggen. ga naar start deze computer eigenschappen. klik op het tabje hardware. apparaatbeheer staat onder dit tabje. je krijgt een lijstje dit is je hardware.(zie afbeelding 1.)
ga naar je usb apparaten en druk op eigenschappen hier heb je een tabje met energie management. vink het hokje UIT bij de pc mag dit apparaat uitschakelen.
(zie afbeelding 2)

succes:thumb:
 

Bijlagen

  • afbeelding 1.JPG
    afbeelding 1.JPG
    34,7 KB · Weergaven: 232
  • afbeelding 2.JPG
    afbeelding 2.JPG
    21,4 KB · Weergaven: 217
Niet de oplossing

helaas. heb de functies bij energiebeheer toegepast, maar kom er nu achter dat dat ook niet de oplossing blijkt. het probleem blijft bestaan.

kom er net wel achter dat de usbpoorten dus ook niet meer zichtbaar zijn bij 'deze computer'. daar staan alleen mijn dvd/cdspeler en de c: schijf. geen usbpoorten met aangesloten hardware.

wie heeft er nog een nieuwe optie?

groeten,
stefan
 
denk dat je usb is overleden je kan nieuwe kopen op een pci kaartje (zie afbeelding)
heb ik bij iemand anders ook vorgesteld en daar werkt het weer
 

Bijlagen

  • Belkin_Quafdraport_F5U006-UNV.jpg
    Belkin_Quafdraport_F5U006-UNV.jpg
    40 KB · Weergaven: 107
Voor een laptop?

Hey,

Dank voor je reactie weer. Vind het alleen wel raar dat je van een inhoudelijke tip gelijk overschakeld naar het kopen van nieuwe hardware. is er geen test om te kijken of USBpoorten echt niet werken. is gewoon een raar gevoel om nieuwe hardware te kopen, terwijl het niet zeker is dat daar de oplossing zit.

tevens werk ik vanuit een dell laptop. daar kan dit kaartje toch niet zo worden ingebouwd?
 
sorry had erover heen gelezen dat je een laptop had sorry dan weet ik geen oplossing meer
succes:thumb:
 
heeft je externe hd een eigen voeding?

verder deed het lampje het wel dus dat is een teken dat de usb wel werkt.

heb je een herstel punt van een tijd terug toen je usb poorten wel werkte. probeer even een herstelpunt te herstellen.
 
Nog alternatieven?

beste iedereen,

heb alle suggesties geprobeerd en getest, maar tot op heden geen enkel resultaat. heeft er iemand nog een oplossing? misschien toch iets richting de IRQ?

alvast bedankt!
stefan

ps externe hd heeft inderdaad eigen voeding. ik heb geen herstelpunten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan