usb poorten houden spanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

willieth

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2012
Ik hen een Sapphire edge hd3 mini pc met een AMD catalist moederboard.
Als ik de pc met XP-sp3 uitzet (via start uitschakelen) blijft er spanning op de usb poorten staan.
In het bios kan ik geen instelling hierover vinden.
Iemand hier ook last van of een oplossing.

1
Click the Windows "Start" button. Select "Control Panel," "Performance and Maintenance" and click on "System." If you use "Classic View" in "Windows Explorer," select "Control Panel" and click on "System."

2
Select the "Hardware" tab and click on the "Device Manager" button.

3
Scroll down the list and click on the "+" sign that corresponds to "Universal Serial Bus controllers." All available USB ports display. Right-click on the "USB Root Hub" item and click on "Properties" option from the drop-down menu.

4
Select the "Power Management" tab, check the box for "Allow the computer to turn off this device to save power" option and click "OK" to confirm.

Noop it doesn't work the power stays on the usb-ports when shutting down the computer.
The only thing is to pull the power-cord out of the computer

Staat er toevallig ook nog een bliksemschicht symbool bij de USB poort (naast het USB symbool)? Heb hier namelijk een laptop waarbij dit ook zo is. Is zo ontworpen zodat ik bijv. mijn phone kan laden zonder de laptop aan te zetten.

@willieth
Je start je vraag in het Nederlands, wil je zo vriendelijk zijn om ook in het Nederlands te reageren.
Zo blijft de topic duidelijk.
De gegeven reacties met de Engelse tekst(en) zijn citaten.

Laatst bewerkt:
In hoeverre is dit een probleem er hangt immer niks aan dus kan het ook geen stroom verliezen.
Op het moederbord blijft ook een spanning staan, lijkt me ook niet zo'n punt, dit is een optie om de pc op afstand aan te kunnen zetten via je netwerk adapter mits ingesteld in BIOS.
Het enige wat kan is de accu er afhalen dan ben je van de spanning af :thumb:

Laatst bewerkt:
Mijn luidsprekertjes zijn op een usb poort aangesloten en die geven blauw licht wat een beetje irritant is als je in de huiskamer zit. Daarom wil ik dat het uitschakelt als ik de pc afzet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan