Usb poorten pc herkennen geen USB sticks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kip30

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Beste Helpmijers,

Ik heb een desktop pc met windows 7:
Hp Compaq DC7600
1 GB werkgeheugen
Intel Pentium 4 HT
3 GHz
80 GB hdd

Nu is het probleem dat de usb poorten van de pc plots geen usb sticks (en andere opslag media) meer herkennen. Alle andere usb apparaten zoals, toetsenbord, muis enz. herkend en werken wel. Ik heb al op internet gezocht maar nergens iets over het probleem kunnen vinden. Ik heb al geprobeerd met windows systeem herstel en zelfs windows al opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp voor geen meter.

Heeft iemand toevallig het zelfde probleem en heeft iemand misschien een oplossing?
Kees

Laatst bewerkt:
Beste dorado,
Ik heb het net geprobeerd maar het heeft niks geholpen. De pc zegt steeds dat het apparaat niet wordt herkend en dat het stuurprogramma niet is geïnstalleerd.

• Stop de usbstick in de usbpoort en kijk of deze in schijfbeheer voorkomt. (Combineer [windowstoets & r] → typ: diskmgmt.msc.
  • Als deze hierin niet gezien wordt, plug dan de stick in een adere usbpoort. (Denk aan hardware veilig verwijderen). Wordt deze nu wel gezien, is de andere poort waarschijnlijk overleden.
  • Wordt de usbstick nu weer niet gezien, is de usbstick waarschijnlijk overleden.
  • Wanneer de stick wel werkt op een andere computer, heeft Windows waarschijnlijk een probleem met stuurprogramma's. Open Apparaatbeheer (Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc en kijk of je een gele driehoek ziet.
    Unknown-USB-device-Port-reset-failed.png
  • Kijk of je bij je computerfabrikant een stuurprogramma kan downloaden
  • Voorkom bovendien dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
    Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'.
    Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.
  • Herstart.
  • Kijk of het nu wel werkt

Laatst bewerkt:
Het werkt nog steeds niet. De usb sticks die ik heb geprobeerd doen het wel in mijn laptop. In het apparaat beheer zegt de pc "Unknow Device". Als ik een usb stick aansluit hoor je het geluidje dat hij is aangesloten, dan een tijdje niks, dan komt er een wolkje waar in staat dat het apparaat niet wordt herkend en daarna gaat het lampje van de usb stick uit.

Kees

Er is dus blijkbaar een probleem met de stuurprogramma's.

Rechtsklik iedere USB in Apparaatbeheer en kies voor Installatie Ongedaan maken.
Herstart.
Kijk of het nu wel werkt

Ik heb allebei de manieren geprobeerd, en met succes. De usb sticks worden nu wel herkend, ook in apparaat beheer en het status lampje gaat niet meer uit. Alleen is het probleem nu dat de usb sticks niet in de verkenner worden weergeven. Hij installeert twee stuurprogramma`s bij de aansluiting van een usb stick, maar eentje die mislukt de andere wordt wel voltooid.

Kees

Hij installeert twee stuurprogramma`s bij de aansluiting van een usb stick, maar eentje die mislukt de andere wordt wel voltooid.

Kees
Hoe kom je erbij dat er 2 stuurprogramma's worden geïnstalleerd? Wil je een schermafbeelding plaatsen o.i.d.?

Naamloos.jpg
Naamloos25.jpg
7.jpg
8.jpg

Hierbij een schermafbeelding. De usb stick wordt weergenven in het apparaat beheer en in het menu "apparaten en printers''. Overal staat dat het apparaat correct werkt maar nog steeds wordt hij niet in de verkenner getoond. Ik heb al geprobeerd de schijf letter te veranderen maar dat had ook geen zin.

In de regel is het opgelost door de laatste usbdrivers van de fabrikant te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Na dat ik de usb stick een tijdje in de pc heb laten zitten kwam hij wel in de verkenner opdagen. Het probleem is nu dat hij zegt dat de usb stick maar 0 kb is terwijl hij in het echt 4 GB is. Het duurt ook heel erg lang voordat hij de stick geladen heeft.

Kees
1.jpg
2.jpg

Beste allemaal,
De usb poorten doen het weer. Ik heb de pc een uur of twee uit de stroom gelaten, en nu doet alles het weer.
Heel erg fijn dat jullie mij zo goed geholpen hebben.
Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan