Usb poorten reageren niet meer en ingebouwde cardreader ook niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast3913

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
Berichten
77
Sinds kort zijn reageren mijn usb poorten nergens meer op. bijvoorbeeld als ik een geheugenstick in mn pc duw werkt deze niet. ook mn cardreader werkt niet. krijg wel soms een knipperend lampje op mn webcam dat aangeeft dat hij spanning kreeg van de usb poort. hoe fix ik dit. ik geloof dat het software matig is maar weet niet waar ik moet beginnen
 
Misschien een driverprobleem? Kijk via het configuratiescherm/apparaatbeheer of er geen gele vraagtekens bij de USB-poorten staan. Anders gooi de drivers eraf en start opnieuw op. Vista gaat dan zelf op zoek naar de juiste drivers.
 
Die cardreader misschien niet maar de USB-poorten horen wel in apparaatbeheer.De naam daar is ( Universal Serial Bus-controllers ). Staan die er ook niet meer in? Zoniet zal je de drivers met de moederbord-CD moeten installeren, en als je die niet hebt de drivers ophalen van de website van het moederbord.
 
Hmm. ik heb hier de cd van mn moederbord waarop staat: Foxconn motherboard
P4M800P7MA Drivers & Utilities
users manual
Norton internet security
waneer ik erop kijk staat er alleen maar vga drivers enzo maar nix van moederbord
heb ook al gezocht op de website ervan. kon daar ook nix vinden
 
Hoe kom ik erachter wat mn platform is. (Ja ik weet het ik doe moeilijk, maar weet het echt niet :))
 
Als het een intel computer is zal het 775 kunnen zijn en heb je AMD dan kan het AM2 of 939 zijn. Ga naar het configuratiescherm, Zet het linksboven even in klassieke weergave, dan naar het introduktiecentrum en daar aan de bovenzijde staat precies welke type het is en welke processor word gebruikt. Met deze gegevens kan je de drivers zo van hun site halen.
 
Het is een Intel Celeron. Heb de 775 Chipset driver gedownload en geinstalleerd. pc opnieuw gestart. ben naar apparaatbeheer geweest en gezocht naar gewijzigde hardware maar er stond nix tussen. kortom het werkt nog niet :)
 
Nu ook nog even de Utility-drivers binnen halen.Dat zouden ze toch echt moeten zijn, anders weet ik geen oplossing meer.
 
De utility drivers heb ik binnen dat is een programma waarmee ik alles mee kan updaten maar hij zegt dat alles al up to date is. en het werkt nog niet
 
Dan moet ik je verder het antwoord schuldig blijven, misschien dat een ander je kan helpen. Succes.
 
Ach ja toch bedankt jurrien. :thumb:
Ik heb de fout indirect opgelost per toeval. ik heb de BIOS instellingen terug gezet naar fabrieksinstellingen. en nu is alles weer in orde.

Hoop dat we er allebij iets van geleerd hebben :D :rolleyes:
 
Je cardreader en usb moeten waarschijnlijk gereset worden. Zit er niet een heel klein gaatje bij je cardreader zoja moet je hier met een speld even induwen. Zoniet moet de aansluiting van de cardreader/usb los en weer vastgemaakt worden. Dit heb ik nl bij mij ook gehad. de monteur heeft 2 x de cardreader vervangen, maar steeds was hij weg uit de verkenner en deed niets meer. Totdat ik het resetgaatje zag en ik resette, toen was hij weer zichtbaar in verkenner en werkte weer. Misschien heb je een heel ander type,maar ja niet geschoten is altijd mis
 
Ik denk dat ik een ander type heb. bij mij werkt alles gewoon weer zoals het hoort
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan