Usb-poorten reageren niet op Usb-sticks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coornhert

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Ik heb een beetje vaag probleem.

Mijn computer reageert niet meer op Usb-sticks en overigens ook niet op een externe Dvd, cd-rom afspeler, die via de Usb-poorten gaat. Waardoor dit komt is mij geheel onduidelijk. Het ligt in ieder geval niet aan de poorten, omdat andere dingen, die ook via de Usb-poorten binnenkomen het wel gewoon doen (zoals ons modem). Daarnaast ligt het logischerwijs ook niet aan de Usb-sticks en voor zover ik weet zijn er geen programma's geinstalleerd/deinstalleerd de afgelopen dagen. (het staat ook niet vermeld bij de herstelpunten pagina)

Ik vraag mij dus af hoe het kan dat de computer niet op Usb-sticks reageert. (is hier überhaupt iets van software voor nodig en weet iemand een mogelijke oplossing???

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Heb je het ook al in alle andere usb poorten van je pc geprobeert? Michien dat die ene usb poort niet goed meer is.

Heb je het ook al in alle andere usb poorten van je pc geprobeert? Michien dat die ene usb poort niet goed meer is.

Ik heb het op alle Usb-poorten geprobeerd. Ze zijn overigens ook allemaal niet aan dezelfde kant van de computer (2 aan de zijkant, 4 aan de achterkant), waardoor het waarschijnlijk ook niet ligt aan stof of iets dergelijks, waardoor er geen goede verbinding meer kan zijn.

Onlangs nog iets veranderd aan de pc? Opnieuw geinstalleerd of iets dergelijks?

Kijk even in apparaatbeheer of je daar gele vraagtekens hebt, in dat geval zal je de drivers moeten instaleren (staan op de driver cd die bij de comp zat).

Nope. Ik heb ook het meeste geprobeerd wat hier staat, maar ook dat werkt niet. Alleen over het laatste (usb.inf) twijfel ik, aangezien ik niet zeker weet of een bepaald bestand dat is of niet. Zou in ieder geval iemand mij dan aan een Windows XP usb.inf kunnen helpen (via de mail) of heeft iemand nog andere suggesties??

edit: Ik zie trouwens net dat op Help mij in dit topic ook wordt gesproken door Egel een oplossing komt die bij twee mensen bleken te werken. Die opmerking was:

Egel zei:
Probeer dit eens: bij het venster "nieuwe hardware gevonden" gebruik je stuurprogramma zelf kiezen en vul je deze lokatie in: C:\WINDOWS\INF

Als het goed is herkent Xp het apparaat dan als externe massaopslag. Hierna volgt meteen weer "nieuwe hardware gevonden", doe nogmaals hetzelfde, dat installeerd dan de externe schijf.

Ik heb op deze manier al een memory-stick, mp3-speler, camera en kaartlezer geïnstalleerd. :) (De kaartlezer gaf 5x "nieuwe hardware" 1x voor het apparaat en 4x voor de apparte kaart-slots.)

Het kan zijn dat als je de stick daarna op een andere usb-poort aansluit je weer "nieuwe hardware" krijgt, installeer dan nogmaals op dezelfde manier.

Vr.Gr. Egel.

Alleen krijg ik in tegenstelling tot vroeger ook het venster "nieuw hardware gevonen" niet. Is er wellicht ook een andere manier om daar te komen???

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat het niet aan je usb-poorten ligt? Het is wel raar dat en je stick en je dvd-speler niet meer werkt? Wat bedoel je eigelijk met dat je modem op usb poort is aangesloten. Zie je een geel vraagteken in apparatenbeheer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan