USB poorten werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.Obbes

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
In eens werkte mijn usb externe HD niet meer tot dat ik er achter kwam dat geen van de usb poorten meer werkte.:(
Wat heb ik al geprobeerd: in apparaatbeheer alles bij usb verwijderd en de pc gereboot waarna alles weer herkend werd en ook werd geinstalleerd.
In de bios gekeken of usb op eneble stond wat het geval was.Kortom ik kan geen rare dingen ontdekken.
Iemand een oplossing??:confused:

Het gaat om een Windows XP systeem

Robert

bij apparaatbeheer de usb root hub opzoeken (kunnen er meerdere zijn) rechtermuisknop er op klikken en dan het laatste tabje power management of zoiets en dan het vinkje weghalen bij de computer mag dit apparaat uitschakelen.
dan restart en dan werkt het hopellijk weer

Heb ik al geprobeerd maar werkte helaas niet.
Ik heb wel in apparaatbeheer een geel vraagteken staan bij1394 unibrain bus controller maar ik krijg daar de driver niet van geinstalleerd.
Als ik dat doe werkt hij gewoon niet en het gele vraagteken blijft???

heb je windows opnieuw geinstalleerd?

probeer eens de drivers van het moederbord opnieuw te installeren.

Die 1394 is een firewire aansluiting, maar vraag me af of je chipset drivers wel goed geinstalleerd zijn??

heb je windows opnieuw geinstalleerd?

probeer eens de drivers van het moederbord opnieuw te installeren.

nee windows is niet opnieuw geinstalleerd, het probleem ontstond ineens en de drivers had ik al opnieuw geinstalleerd maar helaas ook zonder resultaat

Het gaat om een packard bell imedia pc en de drivers heb ik gewoon van de site gehaald

Maar OOK de chipset drivers?
ja die ook het probleem is ineens ontstaan er was niets veranderd aan de pc.
als ik de pc opstart met een usb stick er in gaat het lampje 3 seconden knipperen en daarna niets meer en dat geldt voor alle poorten

Imedia 7020 maar het originele moederbord zit er niet meer in die is vervangen door deze:

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 3015 MHz (15 x 201)
Moederbordnaam Gigabyte GA-8S648FXM2
Moederbord Chipset SiS 648FX
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award Medallion (12/19/04)

en daar heb ik de drivers incl chipsetdriver van geinstalleerd

Na die vervanging van het moederbord ook Windows opnieuw geinstalleerd?

net gekeken is gratis gewoon op download klikken en dan opslaan.

mijn fout deinstalleer het maar ik dacht dat het gratis was. zoek nog verder.

Laatst bewerkt:
ik heb het ook geprobeerd via drivermax en die vind de driver en installeerd hem maar na heropstart staat hij toch nog met een geel vraagteken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan