USB poorten werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruijnew

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
hallo,
Mijn beide USB poorten zijn ermee opgehouden.
Als ik mijn muis aansluit dan werkt deze niet als ik wired muis aansluit dan gaat led niet branden.
Bij aansluiten USB stick gaat bij deze niet de controle led branden.
Ik heb dus helemaal geen contact meer via USB.

kan ook niets vinden in mijn Compaq (HP) Pessario CQ71 wat hier de reden van kan zijn.

De machine afsluiten en weer aanzetten geeft ook geen oplossing.

iemand een idee war ik dit mee kan oplossen ??

Alvast bedankt

mvg wim

Drivers opnieuw installeren? Kijken of er in apparaatbeheer gele uitroeptekentjes voorkomen.

Hallo Krolik
Bedankt voor je snelle reactie.
ik heb de drivers al een keer opnieuw geïnstalleerd, ondanks dat er geen gele uitroeptekens staan en ook nu staan deze er niet maar werken de porten niet.

heb je nog een nader suggestie ?

mvg wim

Dan weet ik ook niet zo gauw een andere oplossing.

Hi Femke,
Ik heb systeemherstel gedraaid maar dat loste het probleem niet op. De andere sita had ik vanmorgen ook gevonden maar all USB poort drivers staan aanb, geen gele markeringen.

Maar nu het volgende, ik ben ondertussen thuis en heb mijn USB extender aangesloten, die een eigen voeding heeft. Nu werkt mijn muis weer wel en start ook mijn backup schijf.
kennelijk is er dus iets mis met de aansturing van de poorten zou dat kunnen ??

mvg wim

Hallo

Dit:

"Als ik mijn muis aansluit dan werkt deze niet als ik wired muis aansluit dan gaat led niet branden."

"Maar nu het volgende, ik ben ondertussen thuis en heb mijn USB extender aangesloten, die een eigen voeding heeft. Nu werkt mijn muis weer wel en start ook mijn backup schijf.
kennelijk is er dus iets mis met de aansturing van de poorten zou dat kunnen ??"

Lijkt er op te duiden dat de voedingsspanning op de betrokken u.s.b. poorten ontbreekt.

De beide data lijnen d+ en d- zijn wel nog o.k

Moest je zo'n u.s.b. lampje hebben .... deze eens aansluiten ... uiteraard dient dit te branden.

Persoonlijk controleer ik dit d.m.v. multimeter , maar je moet opletten voor kortsluiting.

Pinout usb connector:

http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml

Peter

Hi Peter,
Ik heb geen lampje maar de een USB stick, waar normaliter een Led in gaat branden werkt ook niet en mijn conclusie is ook dat de power weg is op de USB.
Heb jij of iemand anders enig idee hoe dit is op te lossen ??

Ik hoop het.

mvg wim

Hallo

"Heb jij of iemand anders enig idee hoe dit is op te lossen ??"

Het eenvoudigste/goedkoopste zal vermoedelijk wel zijn om met die hub verder te werken...

Mocht je echter handig zijn , en de nodige ervaring bezitten , zou je deze laptop kunnen openen , en ...

Controleren of de voeding van de betrokken u.s.b. poorten niet beveiligd is met een s.m.d. zekering. (zitten in het +5V circuit)

Let wel , demonteerwerk , etc ...

Mocht er een zekering aanwezig zijn , dien je deze dan te vervangen .

Deze zijn gesoldeerd , indien aanwezig , wat ik niet weet van dit betrokken merk/type motherboard.

Van een u.s.b. datastick werkt het ledje enkel indien er datacommunicatie is , dit is geen indikatie dat er voeding aanwezig is.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit leest , iets aan deze info.

P.s

Hier is een motherboard te zien , waar je kunt op inzoomen (u.s.b. poort)

Er is een klein bruin blokje te zien , die een zekering kan zijn (zeker weet ik dit dus niet !!!)

http://www.ebay.com/itm/HP-G71-Comp...3-001-Tested-Good-Free-Shipping-/290968922503

Peter

Laatst bewerkt:
Hi Andre , bedankt voor je reactie
Ik had dit idd niet gevonden op de site van HP, het staat aangeven voor een PC maar toch de adviezen gevolgd. Maar gaven helaas geen oplossing. Wel is te zien dat er geen power op de USB staat.

Ik ga maar eens kijken of reparatie nog zinvol is of dat ik de laptop moet gaan vervanegn.

mvg wim

Hallo Peter,
Bedankt voor je response.
Ik neem je advies mee en zal kijken of ik iemand kan vinden die goed genoeg onderlegd is om dit te kunnen doen voor mij .

Zelf heb ik te weinig ervaring om dit te onderzoeken

mvg wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan