USB poorten werken niet met camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

-[Solid]-

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
Berichten
48
Goeiedag,

Mijn pa heeft gister een digitale camera gekocht [aldi], werkt verder prima alleen het ding is niet aan te sluiten op een win xp pc. Wanneer ik de camera in zon usb aansluiting steek dan geeftie een foutmelding. Iets van: Ongeldig usb apparaat, iets in die vorm.

Het kan niet aan de camera liggen want die is al een keer omgeruild en bij mijn oude 533 mhz pc werkt het ook niet [ook xp].

Wie heeft er tips, oplossingen?

Doe ik iets fout? Mijn mp3 speler werkt bijvoorbeeld wel op beide pc's:8-0:
kan het er misschien zijn dat winxp bij elk usb apparaat die je aansluit een 'only' maakt. Dat je in vervolg alleen het op de usb poort geconfigureerde apparaat herkend?

MVG,

Bart
 
is het apparaat wel XP compatible? (dat moet haast wel, vooral als het nieuw gekocht is)

misschien dat je ff de nieuwste USB drivers erop moet gooien (mobo driver?).
 
Ja natuurlijk is tie xp compatible, er zit een cd bij met de driver voor win98. In de handleiding staat dat het bij xp niet nodig om die driver te instaleren.

Hoe kan ik mijn usb drivers updaten?
 
ik denk dat usb drivers updaten niet zal helpen...

heb je al contact opgenomen met hun (technische) helpdesk ofzo?
zal vast wel vaker voor zijn gekomen.
 
Nee, nog niet gedaan! Is mss het proberen waard.
Probeer vanavond wel.

Iemand ervaring met deze camera?
 
zaten er geen drivers bij die camera ,dat je die eerst moet installeren voordat je de camera aansluit??
 
Het je het al op de volgende manier geprobeerd?
Sluit eens af, steek de stekker van die camera er in en start weer op. Kijk eens wat Windows dan doet.
 
Nee, er hoeven geen drivers geinstalleerd worden. Er zitten wel drivers bij, maar die zijn alleen voor win98.

De pc komt niet verder dan het pentium4 logo wanneer ik met camera aangesloten opstart
 
Ik heb ook een soort gelijk probleem gehad.
Ik heb daarna een card-reader aangeschaft en het probleem was opgelost.
 
Heb je de camera zelf wel aan gezet? en de keuzeknop op pc gezet? Misschien wel een dom antwoord, maar je bent de eerste niet, die dit vergeet.
 
Ja maar die pc is niet eens aan Windows toegekomen.

Werkt die MP3 speler op USB 1 of 2?
Als het 1 is.......controleer dan even in apparaatbeheer of je USB2 hebt.
Normaal krijg je deze dacht ik met Windows XP mee maar ik zou het toch even controleren.
 
Is dit probleem opgelost o.i.d., want een kennis heeft hetzelfde probleem en wil graag weten hoe het opgelost is.
BVHD
Martha
 
DC3010

Hallo ik had net een bericht geplaatst voor mijn traveler 3010, weet u soms waar ik de driver kan downloaden want uw link werkt niet meer, ik kan het toestel op win XP niet aansluiten, de driver staat niet op de bijgeleverde CD
 
Das raar dat dielink het niet meer doet.
Maar jij hebt dus wel een andere camera en ik weet niet of dat bestandje voor jouw camera geschikt is.
Ik heb hier een andere link in Duitsland daar staat alles van Traveler:

http://www.traveler-service.de/front_content.php

Op deze link staat het bestandje voor de Traveler Slimline X5:

http://www.traveler-service.de/front_content.php?idcat=47

Dit bestandje moet je zetten naast de map DCIM op het geheugenkaartje van de camera.

Kom je er niet uit dan kun je de Helpdesk ook bellen.

Succes Martha
 
kaartlezer

Ik heb een kaartlezer gekocht en zo is het boeltje vlot opgelost, het is absoluut niet normaal dat dit toestel niet een geschikte driver op een CD mee krijgt, belachelijk dat ze dan op de doos zetten met drivers voor XP.
 
Ja dat is zo, heb je al geprobeerd om het DS5431.elf bestandje in je geheugenkaart te zetten?
Want dit werkte bij mij heel goed.
 
Voor eenieder die nog problemen heeft met het aansluiten van de Traveler Slimline X5 op de USB poort hetvolgende: Het geheugenkaartje moet eerst middels de camera worden geformateerd.
Standje: camera, Menu: Instellen, Format.
Nadat dit is gebeurd herkend XP het schijfje meteen. (Hierna is het ook pas mogelijk om de Firmware te upgraden)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan