USB poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

SumBeam

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2006
Hallo,

Op mijn laptop (XXODD W812UI1) heb ik 4 USB poorten zitten. Laatste tijd had ik het idee al dat ze behoorlijk langzaam zijn als je bijvoorbeeld data van HD <-> USB overzet, in vergelijking met laptops van andere personen.

Ik heb het vermoeden dat mijn USB poorten op 1.0 werken, ipv 2.0. Via PC Wizard heb ik gekeken en krijg ik dit overzichtje:

4x een Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controler --> USB Version 1.0
1x een Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB2 Enhanced Host Controler --> USB Version 2.0

Als ik een USB-device aansluit, is deze altijd aangesloten op de USB 1.0 versie. Via de website van Intel, kan ik alleen Graphic drivers downloaden, niet iets wat te maken heeft met chipset drivers of USB.

Ik heb deze voor mijn verjaardag gekregen 3 jaar terug en heb alleen een overzicht van de specificaties via de mail gekregen, daarin staat dus wel vrolijk: 4x USB2.0 connector

- Windows 7, 32bits
- Chipset: Intel 945GM Express + ICH7M chipset

Ben dus even het spoor bijster. Is hier iets aan te doen, drivers, software?

Alvast bedankt,
Luzanne

Even de chipset drivers van de XXODD site downloaden en opnieuw installeren

Mijn laptop staat niet meer op de site van XXODD, daar zijn ze niet meer te vinden en een Google zoektocht levert me niets op.

Op de doos stond XXODD en op het deksel van m'n laptop staat ook XXODD, dus ik neem aan van niet. Op de CD die is meegelevert, staan wel chipset drivers, maar alleen voor Win2k, Win2k3 en Win XP, niet voor Win7 32bits. Dezelfde versie als de chipset die te vinden is op de link van jou.

XXODD W812 heb ik op gekeken. Hier kan ik kiezen voor chipset01 en 02. Nummer 1 is degene voor Win 2k, Win 2k3 en Win XP, de tweede is voor Vista. Heb deze laatste gedownload om te kijken, alleen staat in de readme van de zipfile.

* Product: Intel(R) Chipset Device Software
* Release: Production Version
* Version: 8.2.0.1012
* Target Chipset#: 965M
* Date: December 28 2006

De target chipset komt dus niet overeen met de huidige chipset.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan