USB Porten doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellepc

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo allemaal,

Mijn USB-Porten (zowel aan de voorkant als de achterkant van me pc) doen het niet meer.
Eerst viel mijn muis ineens uit en ik dacht dat ik een probleem had aan me muis maar dat kwam dus omdat het een USB-Muis is en nu heb ik zo'n tussenstukje ertussen gedaan dat hij in een andere (groen) gat kan en nu werkt me muis weer.
Maar me usb-porten doen het nogsteeds niet.

Het komt denk omdat ik een apparaat erin had zitten (verbonden via USB met de computer) en die haalde ik eruit zonder 'veilig verwijderen' te doen. (toen viel me muis namelijk ineens uit)

Ik hoop dat jullie me (natuurlijk het liefst zo snel mogelijk haha) kunnen helpen.

Groetjes Jelle

Sorry dat ik nog een keer hier op reageer,
maar is er echt niemand die het weet want ik heb het al 4 dagen geleden gepost en ik heb nog steeds hetzelfde probleem :(

Groetjes jelle

Buroblad>deze comp. Rechtsklikken en kies voor "beheren"
Klik op "apparaatbeheer" en dan op het+-je bij USB-controllers. Wat zie je daar? Zijn daar nog apparaten aanwezig?

Bedankt voor de reactie:

ik heb gedaan wat u zei en ik heb er maar even een print screen van gemaakt:
bhyfso.jpg

Zoals u ziet staan er wel nog apparaten

Bedankt voor de reactie:

ik heb gedaan wat u zei en ik heb er maar even een print screen van gemaakt:
bhyfso.jpg

Zoals u ziet staan er wel nog apparaten

U mist precies een driver, die van SM Bus controller.

Het is aan te raden dat u alle drivers installeert.

Met PCWizard even uitvogelen welk moederbord je precies hebt en daarna op de site van de fabrikant de SM-Bus-drivers ophalen.

Hee bedankt voor jullie reacties:
ik had PC Wizart er al op staan dus had eff gekeke en ik heb Gigabyte 945GM-S2 moederbord hebt, toen ben ik naar die site gegaan en heb ik de chipset driver ding gedownload en geinstalleerd.. vervolgens moest ik de pc opnieuw opstarten om het te laten werken ofso.
Nou toen wou die dus ineens niet meer opstarten, er kwam een zwart scherm en verder niks, na een kwartiertje opnieuw opgestart toen kreeg ik weer een zwart beeld(na dit scherm:
windows-xp-is-dead-in-the-water.gif
(dit is van proffesional maar het is van het internet afgehaalt is gewoon even een voorbeeld ik heb home edition van xp ) en toen ben ik maar even van 8 tot half 9 tv gaan kijken, toen was die ineens wel opgestart maar ik weet niet hoelang het heeft geduurd.

Het uitroepteken bij dat SM-Bus ding is nu weg het en het is bij het usb ding ook wat verandert:
11il7p4.jpg

maar ik heb hetzelfde probleem wel nogsteeds.

Oja dit knippert ook steeds rechts onder in me beeld , het is steeds weer een seconde weg ofso en dan komt het weer het verschild een beetje

nn636h.jpg

Laatst bewerkt:
Hee bedankt voor jullie reacties:
ik had PC Wizart er al op staan dus had eff gekeke en ik heb Gigabyte 945GM-S2 moederbord hebt, toen ben ik naar die site gegaan en heb ik de chipset driver ding gedownload en geinstalleerd.. vervolgens moest ik de pc opnieuw opstarten om het te laten werken ofso.
Nou toen wou die dus ineens niet meer opstarten, er kwam een zwart scherm en verder niks, na een kwartiertje opnieuw opgestart toen kreeg ik weer een zwart beeld(na dit scherm:
windows-xp-is-dead-in-the-water.gif
(dit is van proffesional maar het is van het internet afgehaalt is gewoon even een voorbeeld ik heb home edition van xp ) en toen ben ik maar even van 8 tot half 9 tv gaan kijken, toen was die ineens wel opgestart maar ik weet niet hoelang het heeft geduurd.

Het uitroepteken bij dat SM-Bus ding is nu weg het en het is bij het usb ding ook wat verandert:
11il7p4.jpg

maar ik heb hetzelfde probleem wel nogsteeds.

Oja dit knippert ook steeds rechts onder in me beeld , het is steeds weer een seconde weg ofso en dan komt het weer het verschild een beetje

nn636h.jpg

Het apparaat dat jij aansluit vind geen drivers.

Zat er een cd bij waar drivers voor dat apparaat opstaan?

ik heb het nog eff 1x na gechecked, maar er zit nergens iets in de usb-porten?
Zowel de 4 achter als de 2 voor zijn leeg en zitten geen apparaten in

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan