Usb portetable hard diks houder

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojo45

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
ik heb voor de harde schijf van een kapotte laptop een Usb case gekocht om de data er af te halen.Het is er een van X-Gear nu zit er aan een kant 2 usb aan sluitingen ,denk dat in de pc moet .Er zit niet veel info bij .Maar nu ziet apperaatbeheer bij schrijf stations een Usb staan maar lezen of gebruiken gaat niet vreemde tekens staan erbij .Moet er nog wat gedaan worden om zo'n schijf aan temaken ?
Wie kan mij helpen hier mee ,ik zou heel blij zijn als ik de data kan redden voor mijn zoon

al vast bedankt

Joke

ik heb voor de harde schijf van een kapotte laptop een Usb case gekocht om de data er af te halen.Het is er een van X-Gear nu zit er aan een kant 2 usb aan sluitingen ,denk dat in de pc moet .Er zit niet veel info bij .Maar nu ziet apperaatbeheer bij schrijf stations een Usb staan maar lezen of gebruiken gaat niet vreemde tekens staan erbij .Moet er nog wat gedaan worden om zo'n schijf aan temaken ?
Wie kan mij helpen hier mee ,ik zou heel blij zijn als ik de data kan redden voor mijn zoon

al vast bedankt

Joke

2 USB aansluitingen is voor als de USB case stroom krijgt via de pc. ze moeten indderdaad beiden in de pc. Een reden waarom hij het niet doet zou kunnen zijn:
- oude USB poorten (Usb 1)

Kun u mij vertellen of er usb 1 of usb 2 aanwezig is...?

2 USB aansluitingen is voor als de USB case stroom krijgt via de pc. ze moeten indderdaad beiden in de pc. Een reden waarom hij het niet doet zou kunnen zijn:
- oude USB poorten (Usb 1)

Kun u mij vertellen of er usb 1 of usb 2 aanwezig is...?

Waar zou ik dat na kunnen kijken ? ik heb het met een pc van medion geprobeert net 1 jaar oud is .En een laptop targa 2 jaar oud

Waar zou ik dat na kunnen kijken ? ik heb het met een pc van medion geprobeert net 1 jaar oud is .En een laptop targa 2 jaar oud

Het enige wat ik u kan vertellen is dat wel gewoon usb 2 aanwezig is in een 1 jaar oude computer. dus daar ligt het niet aan. Dus is het een software matig probleem.

Ik kan u hier niet verder mee helpen.

tip: plaats dit forum nogmaals en dan hopen op iemand die er meer verstand van heeft.

Lijkt er op dat de Harde Scrijf gewoon echt overleden is. Anders had hij het gelijk moeten doen in deze case.

Ja kan het testen met de software van de hardeschrijf. Maar dan moet ik wel weten welk merk en type hdd het is.

Lijkt er op dat de Harde Scrijf gewoon echt overleden is. Anders had hij het gelijk moeten doen in deze case.

Ja kan het testen met de software van de hardeschrijf. Maar dan moet ik wel weten welk merk en type hdd het is.

Ik heb de case even open gemaakt en het is een Fujitsu MHT204DAT
Misschien een stomme vraag heeft het met jumpers temaken , slave /master of gaat dat niet zo met deze laptop harde schijf .
De harde schijf gaat wel aan dat voel je aan de case

Dan ben ik toch echt bang dat de schrijf hardwarematig kapot is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan