USB-printer aansluiten op een USB-aansluiting van draadloos router

Status
Niet open voor verdere reacties.

hermanvdbrink

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Beste,

Ik heb tevergeefs geprobeerd om mijn printer HP 3740 draaiende te krijgen in een netwerk.
De printer zit aangesloten op een ASUS wireless router type WL-500g
Ik had de printer eerst aangesloten op een stand-alone PC ( USB aansl), en dit werkte allemaal prima, nu is de printer wel in beeld, maar bij een printopdracht verschijnt niets op papier, printkop gaat wel heen en weer.

Ik heb de printerdriver van HP gedownload (en geinstalleerd), de stappen gevolgd etc.
Ik kreeg netjes mijn wizard afgerond (dus ook de driver geinstalleerd enzovoort)

Ik heb de locatie van de printer gecontroleerd
poortnaam : printer
adres : 192.168.1.1

Ik heb de handleiding van de router gevolgd, en alles lijkt te kloppen, alleen er verschijnt niets op papier, om gek van te houden.

Wie kan mij verder helpen

Zeer goed mogelijk dat de combinatie van de printer en router toch niet werken. Je kunt inderdaad een printer gebruiken via die router. Helaas werken veel printers toch niet of niet goed.

Kijk eens in dit forum of je printer mogelijk voorkomt.
http://wl500g.info/showthread.php?t=58

Je kunt nog proberen om een andere firmware te installeren. Deze is iets aangepast en werkt prima. Gebruik hem zelf namelijk ook en deze heeft wat meer mogelijkheden. Misschien dat hiermee het wel lukt.

Firmware
http://oleg.wl500g.info/#latest

Dit is nogal ingewikkeld voor een beginnende gebruiker als ik, wordt hiermee de router voorzien van andere software, of zo. Het is dus zo dat dit probleem vaker voorkomt.
Er worden nogal wat waarschuwingen gegeven in dit bestand.

Maar welke actie moet ik nu ondernemen, kan ik die firmware zonder problemen downloaden ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt de software op zich zonder problemen gebruiken. Ik heb al meerdere keren een nieuwe versie erop gezet en nooit problemen gehad. Het werkt op precies dezelfde mannier als de orginele firmware van Asus vernieuwen. Het is ook hetzelfde alleen met wat aanpassingen en verbeteringen.

Maar het kan altijd fout gaan en je moet dit alleen doen als je het zeker weet. Alles is weer te herstellen maar ja als je niet veel ervaring hebt met IT dan kun je het beter niet doen denk ik. Ik kan ook niet zeggen of het na de upgrade wel gaat werken met je printer. Maar Oleg, de maker van de firmware, past een hoop dingen aan en je weet maar nooit.

Als je het wel wilt dan doe je het als volgt.

1, Download eerst de laatste firmware. http://oleg.wl500g.info/1.9.2.7-8/WL500gx-1.9.2.7-8.zip
2. Pak het zip bestand uit.
3. Log in op je router en herstel deze de fabrieksinstellingen (System Setup - Factory Default en klik op Restore).
4. Log nu weer in met de standaard inloggegevens admin / admin
5. Klik op System Setup - Firmware Upgrade en klik op de knop Bladeren. Zoek het uitgepakte bestand op (WL500gx-1.9.2.7-8.trx) en dubbelklik erop.
6. Klik op de knop Upload
7. Nu kan het zijn dat je nog op een knop moet klikken, kan ik even niet testen. Als je een meding krijgt dan het een xx aantal minuten/seconden duurt dan gewoon wachten. Uiteindelijk zal de router zelf herstarten en krijg je weer de inlogpagina te zien. Breek dit process niet af maar wacht rustig af kan soms even duren
8. Log weer in met admin / admin en je router heeft de laatste firmware.

Aagezien je in stap 3 alles op Factory hebt gezet ben je alle instellingen kwijt. Je moet je router dus even opnieuw instellen zoals je de eerste keer dat je de router ging gebruiken ook deed. Pas dus ook de inlognaam en wachtwoord weer aan.

Dat is alles.
Belangrijkste is dus, Eerst Facotry Defaults herstellen, Firmware updraden en de belangrijkste als de router aangeeft dat hij bezig is gewoon wachten en nog eens wachten en niet eerdere wat doen tot hij zelf weer de Asus Pagina laat ziet.

Antwoord op mijn eigen vraag van HP helpdesk

HP Klantenondersteuning http://www.hp.nl/diagnose/

Geachte heer/mevrouw van den Brink,

Bedankt voor uw reactie.
Gezien de aanvullende omschrijving is het mij duidelijk hoe het probleem zich bij u manifesteert. Tot mijn spijt is het niet mogelijk om de HP Deskjet 3745 te gebruiken in de opstelling zoals u deze heeft aangesloten en ik zal u uitleggen wat hiervan de reden is.

De HP Deskjet 3745 is een zogenaamde host based printer. Dit houdt in dat de printer geen eigen printprocessor bevat en voor het verwerken van de printopdrachten maakt deze gebruik van de processorkracht van de computer waar deze op is aangesloten. Wanneer de printer op de computer is aangesloten werkt deze dan ook zondermeer; hier is de printer initieel voor ontwikkeld. Wanneer de printer op een router aangesloten wordt dan zal deze normaliter niet kunnen functioneren aangezien een router niet afdoende processorkracht bezit om de printer te laten functioneren.

Tot mijn spijt is er dan ook geen mogelijke oplossing anders dan de printer lokaal aan te sluiten op de computer. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Marcel Braeken

HP E-mail Team

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan