USB printer installatie mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoulja

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Ik heb mijn laptop teruggezet naar de fabriekinstellingen. Het besturingssyteem is Win XP.
Daarna alles weer geïnstalleerd en alle updates binnengehaald.

Daarna wilde ik mijn HP all in one installeren. Hierbij heb ik de volledige procedure doorlopen. D.w.z. Pas de USB kabel aansluiten als er door de installatiewizard om wordt gevraagd. Elke keer als ik bij de stap kom dat ik de printer moet aansluiten, verschijnt de wizard nieuwe hardware gevonden. Dit zou niet moeten, want het installatie prograama moet de printer detecteren en de installatie afronden. Als ik de wizard nieuwe hardware annuleer mislukt de installatie. Laat ik hem doorgaan en de software automatisch installeren (zo hoort het dus niet) dan mislukt de installatie. Als ik vie de wizard nieuwe hardware zelf de driver locatie aanwijs (cd-rom) mislukt de installatie ook. \

Via de nieuwste driver van de HP website gebeurt precies hetzelfde. Elke keer als de installatie wizard vraag om het inpluggen van de USB kabel verschijnt de wizard nieuwe hardware. De installatie wordt dan na verloop van tijd beeindigd en dit is zichtbaar doordat in de instalattie procedure een groot rood kruis wordt weergegeven.

Wat is dit toch. Op mijn andere PC (een desktop oom met Win XP) gebeurt steeds hetzelfde. Allerlei andere usb apparaten werken prima (webcam, usb stick, usb-modem)

Tevens worden al mijn herstelpunten steeds gewist.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Mijn computer kennis is bovengemiddeld. D.w.z. dat ik zelf bijvoorbeeld mijn eigen draadloos netwerk kan aanleggen en af en toe mijn kast eens openmaak.

Wie herkent dit ?

Gr. Raoul

Waarschijnlijk is de optie USB in het Bios uitgeschakeld. Kijk eens of je in het bios kan komen dmv del of f2 en zoek even naar USB instellingen. Zet deze op enable.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan