USB printer op netwerk aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hallo, ik wil mijn oude printer (HP930c, USB-B aansluiting) op ons 'netwerk' aansluiten, zodat de zoon (bedraad verbonden) en vrouw (draadloos via WIFI met het modem verbonden) ook kunnen printen zonder de pc op zolder eerst te moeten aanzetten. (gedoe met usb stick voorkomen/verhelpen)
Welke hardware heb ik hier voor nodig?
De modem staat beneden in de meterkast, (hoofd)pc en printer staan op zolder, 2e verdieping, waar deze ook blijft staan.
OS pc-zoon: WinXP-sp3, OS laptop Vista-32bits.

Let op de ondersteunde besturingssystemen:

Compatibel met alle belangrijke besturingssystemen (Windows 95/98/Me/NT/2000/XP, NetWare (3.x en hoger), Unix/Linux

De pc die op zolder staat heeft een internetverbinding, ik heb dus alleen nog een switch nodig toch? (buiten de printserver..)

EDIT: net de reviews gelezen op Conrad, dezen komen niet echt positief over....

Laatst bewerkt:
Tja. Die dingen zijn geen exacte wetenschap. Zeker in het geval van een multifunction. Het zou kunnen dat een en ander niet werkt. Kan alleen maar aangeven dat ik goede ervaringen heb met dit kastje. Daarmee is niet gezegd dat er geen andere goede zijn.

En inderdaad. Als er al een kabel ligt, heb je enkel een switch nodig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb alsnog besloten om een (2ehands) laserprinter met netwerkaansluiting te gaan kopen, uiteraard met een switch.
Bedankt voor de moeite.

Is uiteindelijk de beste oplossing.
Waarom heb hier een all-in-one HP-2575 die door het hele huis (3 verdiepingen) gewoon door iedereen te gebruiken is.
Simpele router met usb-aansluiting achter het modem.

Gister een (2ehands) HP Laserjet 2430 dtn aangeschaft, met TPlink (5poort)Gigabit-switch, effe instellen, klaar!
Iedereen binnenshuis tevreden..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan