USB printer op Win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Hallo allemaal,

Een laptop, IBM Thinkpad 2628 A21M, met windows98 en een gebruiker op leeftijd. Gebruiker heeft een HP deskjet D2460 aan geschaft. Deze printer kan niet overweg met Win98.
Nou heb ik via printer installeren gekozen voor een HP Deskjet Plus, maar deze kan niet met de printer overweg.
Hoe laat ik een nieuwe printer toch met windows98 werken ? Ik gebruik een usbkabel.

groet van Amaldo

Als er een cd bij zit: staan daar drivers voor W98 op?

Op de site van HP kan ik ze niet vinden, dus ik vrees het ergste.

USB printer en Win98

Er wordt op een gegeven moment om de windows98 cd gevraagd en daarvan heb ik de drivers geinstalleerd.

Amaldo

Ik denk dat er in de tijd van W98 nog geen drivers van deze printer waren.

Staan er in apparaatbeheer gele vraagtekens? (Configuratiescherm, systeem)

hier wordt gesuggereerd dat het wellicht met de Deskjet 540c driver van Windows98 zou kunnen werken. Geen garanties, natuurlijk, want ik heb het niet kunnen uitproberen.

Tijs.

USB printer en win98

De D2460 werkt inderdaad niet onder Windows98, daarom ben ik op zoek gegaan naar een standaard printer. De deskjet 540 of 550c is een mogelijkheid.
Ik loop echter tegen het volgende aan: Als ik zo'n printer selecteer, wordt in het volgende scherm gevraagd welke poort ik wil gebruiken. Omdat ik met een usb kabel werk is dat niet LPT1, daar zat de oude printerkabel op. Welke poort kies ik voor usb ?
Als ik de usb kabel op de laptop aansluit krijg ik de wizard om de stuurprogramma's voor Samengestelde USB-apparaat te installeren.
Als ik bij apparaatbeheer kijk heb ik 2 uitroeptekens nl. onder overige apparaten, onbekend apparaat en PCI Serial Controller. Duidt erop dat iets nog niet is geinstalleerd. Ben er nog niet uit welke dat zijn. Heb bij IBM wel verschillende drivers voor deze laptop gevonden.

groet van Amaldo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan