USB probleem met HP Compaq nc 6120

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderhvs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Ik heb een Laptop over genomen met een probleem. Hij heeft een kale XP installatie. Als ik een USB stick in een usb poort stop dan krijg ik een spreek ballonetje uit mijn linker onder hoek met:
x Power Surge On Hub Port
A USB device has exceeded the power limits of its hub port.
For assistence in solving this problem, click this message.

Dit krijg ik als ik een USB-stick er in stop of als ik een tijdje wacht na het opstarten. Dan kan ik op het ballonnetje klikken en de poort resetten. Dit helpt alleen niet en het gevolg is dat de poorten (allemaal) ook niet meer werken tot ik opnieuw opstart.
Het gaat voor de duidelijkheid over een HP Compaq nc6120
Kan iemand mij helpen??

Gebeurt dit al als je maar 1 usb aansluiting in gebruik hebt?
Zoja dan is er echt iets mis met de interne voeding met betrekking tot het USB gedeelte.

Heel misschien kan een USB hub met externe voeding uitkomst bieden.

Ja als ik ook maar 1 of soms zelfs geen een USB uitgang gebruik. Het mooie is dat hij wel werkt als de USB-stick eenmaal herkent is. Ik kan er dus wel mee werken. Waar zou ik zo'n externe USB hub dan op aansluiten? die komt dan toch gewoon weer op een poort met het zelfde probleem?

Ja dan wordt het lastig inderdaad.
Een USB Hub heeft soms nut als je veel USB aparaten aangesloten hebt en door het stroom gebruik van alle aparaten door het stroom verlies op de usb poorten aparaten hun connectie kwijt raken.
Doordat de USB Hub een externe voeding heeft heb je dan minder last van dit stroom verlies.
Maarja als 1 poort al niet werkt dan geef ik je niet veel kans.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan