USB probleemke! en kzie geen oplossing meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prevo

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Berichten
10
Beste mensen,

Allereerst fijne kerstdaagies en de beste wensen voor het nieuwe jaar!..

En nu even wat anders. Ik heb ruzie met mijn usb-poort. ik heb 4 usb's achterin, en 2 voorin. Het probleem is het volgende: Ik ben een semi-pro in het maken van muziek via keyboard naar pc en dat wil niet meer lukken.

Mijn keyboardje, heb ik nodig om te kennen spelen. Ik heb ooit daar een kabel voor gekocht, die steek je in je keyboard en loopt uit tot een usb-stekkertje. die stopte ik eerder gewoon, aan de voorkant van de pc en werkte uitstekend!

Laatst heb ik een webcam gekocht, Logitech Quickcam E2500, met een usb-stekkertje. Zodra ik me webcam installeer en usb erin druk, vervalt die ene van mijn keyboard. Het programma waar ik me keyboard voor nodig heb, leest hem niet meer als usb. Kortom; de webcam werkt nu wel, en mijn keyboard niet. Als ik de webcamstuurprogramma verwijder, pakt ie mijn keyboard wel weer.

Pogingen: Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals alle usb's erin gehad en omgewisseld etc. 1 voorin 1 achterin etc.

iemand een Ideee, oplossing? als het me lukt, schrijf ik een nr voor je haha

later, mannen! of vrouwen..
 
Hallo Prevo.

Duidelijk dat er een conflict zit in de drivers van de webcam en de midi2usb kabel. Probeer het eens met een nieuwere versie drivers voor de webcam, deze zijn hier te downloaden. Als u nog even wat meer gegevens van de midi2usb kabel kunt posten, kan ik even zoeken of daar ook een nieuwe driver voor is.

Update: Als het een steinberg usb2midi is, is hier de driver te vinden. En hier is die van M-studio, probeer eerst die van M-studio omdat steinberg ze niet meer ondersteund en is overgegaan naar M-studio.

Groetjes Erik Rothuis
 
Laatst bewerkt:
Ok ik zal even wat details neerplanten:

Besturingsysteem: Windows XP SP 3 d8 ik..
Naam fabrikant midiUSBkabel: Edirol
Type midiUSBkabel: UM-1ex
Naam Webcam: Logitech
Type Webcam: Quickcam E2500

In iedergeval heel erg bedankt! dat je me helpt;):thumb:
khoop dat dit voldoende is,

Gegroet!
 
Hallo

De usb2midi is dus een roland, hier vind je de drivers hiervoor. Dus update bijde drivers en probeer of het werkt. De link naar de nieuwste driver van de webcam had ik al gepost in mijn vorige post.

Groetjes Erik Rothuis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan