USB Problemen en meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul11

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal problemen. Ik weet niet of het hardware of software gerelateerd is, maar heb al een aantal keer overwogen de laptop uit het raam te gooien van frustratie.

Probleem 1: De laptop sluit niet af. Hij blijft hangen op het blauwe scherm met 'Windows wordt afgesloten.' Vervolgens moet ik de power knop indrukken om de laptop uit te krijgen.
Probleem 2: Als ik vervolgens de laptop weer aan zet doet hij vaak niets. Power gaat aan, alleen zwart scherm. Soms gat hij iets verder maar dan blijft hij hangen. Soms doet hij het dus wel, zoals nu.
Probleem 3: Hij is aan, de muis doet het, maar na een aantal seconden is de connectie met de muis weg. Sterker nog, geen enkele usb poort doet het nog. Vaak in combinatie met een hangende muis cursor en een vastloper. De touchpad brengt soms nog enigsinds beweging in de cursor, maar de pc afsluiten zit er niet meer bij. Dus weer de powerknop.
Probleem 4: Als ik in aparaatbeheer probeer de usb drivers uit te schakelen loopt de pc vast.

Ik heb de laptop geformateerd en xp opnieuw geinstalleerd, zonder resulaat. Ik heb virusscans gedaan, spyware verwijderd, register verschoond en alle drivers geupdate. Ook heb ik sp3 geinstalleerd, ook geen resultaat. Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!

Domme vraag van mij (ze bestaan dus écht wel............): je hebt Windows geïnstalleerd en alle updates binnen gehaald, maar heb je ná de installatie van Windows en vóór het downloaden van de updates en het SP3, ook éérst de mobodrivers (chipsetdrivers) geïnstalleerd?

Helemaal juist - op mijn laptop heb ik achterenvolgens een 8-tal drivers moeten installeren om alles onder XP weer aan de praat te krijgen.

Ok, dan een domme vraag van mijn kant. Zijn mobo drivers anders dan de drivers van het geluid en dergelijk? Zo ja, waar vind ik de mobodrivers?
In aparaatbeheer staat nergens nog een geel vraagteken.

SP3 zat bij het geheel ingebakken. Die werd dus geinstalleerd bij XP. Voor de herinstallatie had ik SP 2 en daar had ik dezelfde problemen. Daar zou het dus niet aan hoeven liggen.

Je vindt ze op de website van de fabrikant van je moederbord of laptop.

Er zijn soms behoorlijk wat drivers nodig, soms minder.
Denk aan Chipset, UAA drivers, Audio drivers, VGA drivers, Bluetooth, SATA, Wireless, LAN drivers... en dan ook nog eens bij voorkeur in een bepaalde volgorde en soms opnieuw opstarten tussendoor.

Ok, maar opnieuw opstarten is dus ook een probleem. Denk niet dat de drivers het grootste probleem is.

Kan zijn, maar zolang je de basis niet in orde hebt blijft het gissen naar de oorzaak. :confused:

He Paul,

Heb je al eens de logboeken ingekeken bij systeembeheer in configuratiescherm?
Als je het logboek naleest van je systeem zie je waarschijnlijk de oorzaak staan
van de fouten waardoor het systeem vastloopt...

Groeten,

Remy

Ik heb in de logboeken gekeken. Daar stonden een aantal waarschuwingen, en die heb ik door te zoeken naar de id-codes opgelost. Hij loopt al weer iets vlotter.

Toch valt de usb nog steeds uit na een poosje en sluit de pc niet af. Ik krijg steeds meer het idee dat mijn ext. harde schijf het probleem is. Zou hij kunnen conflicteren met de laptop? Hij deed het eerst prima.

In aparaatbeheer staan nergens gele vraagtekens. Dat zou toch moeten beteken dat alle drivers aanwezig zijn? Hoe zou ik moeten weten wat daarin niet klopt?

Een onwillige externe schijf kan je hele systeem doen hangen dat klopt.
Ook afsluiten kan erg vertraagd worden als er ook maar iets is wat nog toegang tot die schijf heeft. ik laat mijn schijf nooit aangekoppeld bij opstarten of afsluiten.

Wat voor laptop is het trouwens?

Het is een compaq persario v4000. Ik merk nu dat de usb uitvalt als ik de harde schijf aansluit. Conflict lijkt me. Kan daar iets aan gedaan worden?

Hij doet het nu prima, zonder de schijf dus, maar hij wilt nog niet afsluiten. Daar nog een oplossing voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan