USB problemen windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikwtimmermans

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2004
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje ten einde raad, dus ik hoop dat iemand ervaring of een oplossing heeft voor mijn frustrerende probleem! :)

Ik heb laatst een upgrade gedaan naar windows 10, omdat dit op al mijn andere pc's een verademing kijk ik er al geruime tijd naar uit om dit ook op mijn pc te doen.

Ik heb gekozen voor een schone installatie en alles leek goed te gaan. In het begin had ik even een ethernet kabel aan mijn computer gehangen om snel even alle updates en dergelijke binnen te halen. Toen had ik niet echt problemen met USB apparaten.

Toen ik mijn wifi adapter wilde installeren begonnen de problemen, zodra ik ging internetten en het enigszins zwaar was (voornamelijk bij uploaden) gooide hij mijn wifi adapter er uit en krijg ik deze met geen mogelijkgheid aan de praat, enkel door opnieuw op te starten. Ook verliest hij connectie met al mijn USB apparaten. Soms dan herstelt zich dat meteen, maar soms ook niet.

Andere USB poort geprobeerd, zelfde probleem.

Drivers geüpdate, zelfde probleem

Chipsetdrivers en wifiadapter driver geüpdate, zelfde probleem

Instellingen in apparaatbeheer gewijzigd dat hij mijn wifi adapter niet in de slaapstand mag zetten, je raadt het al, zelfde probleem!

Nu heb ik voor mijn gevoel alles geprobeerd. Ik heb trouwens ook een andere wifi adapter geprobeerd maar ook hierbij heb ik hetzelfde probleem.

In windows 8 had ik ook wel eens problemen met mijn wifi connectie maar nog nooit zo extreem als met windows 10...

Mijn specificaties:

ASROCK Extreme 970
AMD 4300
12 gb werkgeheugen

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, het lijkt een driver probleem, maar ik weet niet meer hoe ik dit nu moet aanpakken! :)

Alvast bedankt,
Erik

Zo te lezen had je al USB problemen onder Win 8 en hoopte je dat de overstap naar Win 10 alles verholpen was ...
Ik denk zelf (opnieuw) van het begin af aan beginnen:
zorg ervoor dat je de juiste drivers beschikbaar hebt vóórdat je gaat formatteren (zet ze bijelkaar op een cd/dvd staan (je hebt USB problemen, dus zou ik ze niet op een stick zetten)
internetkabel eruit,
harddisk via de Windows setup langzaam formatteren en Windows installeren.
de drivers voor je moederbordchipset installeren (en een Reboot)
eventuele LAN drivers installeren (en weer een Reboot)
eventuele geluidskaart drivers installeren als dit nog niet gedaan is (Reboot)
Videokaart drivers installeren (Reboot)

IK zou de Xfast drivers eerst NIET gebruiken, hoe aantrekkelijk dat ook klinkt ..

EDIT: Werkt de pc nu wél naar behoren, ook de USB poorten? Wat hangt er allemaal aan de USBpoorten, zijn er ook uitroeptekens/driekoekjes zichtbaar in Apparaatbeheer?

Kun je verder ook aangeven welke exacte geheugenmodules je gebruikt? staat op de modules (sticker) zelf...
En welke voeding gebruik je?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan