USB + PS2 werkt wel maar niet los van elkaar !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietjan33

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Ik heb een computer die wil niet door starten zodra alleen de PS2 toetsenbord er in zit of alleen de USB toetsenbord
maar hij start wel op als ze er allebei in zitten

heeft iemand een oplossing ?
zou mij er erg mee helpen.

PS, heb al een andere voeding geprobeerd.

er is een vaak een optie in de bios die "hold on keyboard error" of "hold on all errors" heet , misschien staat deze aanstaat waardoor windows niet doorstart.
maar dat zou niks met de usb poort te maken moeten hebben,maar je kan het allicht proberen....

Hold on staat op no errors.
hij start wel door naar windows als de USB + PS2 toetsenborden er in zitten.
maar als er maar 1 in zit niet,
het is ook niet dat ik op F2 of F1 moet drukken om door te kunnen starten naar windows.
met 2toetsenborden en 1PS2 muis start hij gewoon op.
dan werkt de PS2 toetsenbord niet en de USB wel en de PS2 muis ook.
als ik alleen PS2 toetsenbord met PS2 muis doe start hij wel op maar loopt hij vast.
met USB toetsenbord en PS2 muis loopt hij ook vast.

misschien nog een idee ?

Kijk eens in de bios naar USB legacy support en disable deze eens. Verder even in de boot sequence kijken of booten van USB ingeschakeld is. Deze ook eens uitschakelen.

Misschien dat je pc van een USB device probeert op te starten en vanaf een toetsenbord gaat dat nogal moeilijk :)

Dat PS2 verhaal kan ik dan weer niet plaatsen.

Usb legacy hebben we al uit gezet. En ook booten van usb hebben we uit gezet. We denken nu persoonlijk dat het moederbord gewoon defect is of tenminste de ps2 poort. Of heb je nog meer suggesties?.
Bedankt voor het reageren.

Laatst bewerkt:
Als je een PS/2 toetsenbord gebruikt en een usb muis?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan