usb scanner en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosjaan

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2004
Op mijn comp. zijn XP-pro en een kleiner deel ME geinstalleerd. De aangesloten scanner van "trust compact scan usb 19200" werkt feilloos onder Me, maar weigert zijn dienst onder XP, van de trustwebside is de juiste driver geinstalleerd, zonder resultaat altijd volgt de mededeling, dat de scanner niet is aangesloten!:mad: Hopelijk heeft iemand de juiste oplossing, want ook trust stuurt me met een kluitje in het riet !??!:8-0: :8-0:

Probeer eens een andere usb poort, ik had na een schone xp-installatie dat de vaste usb poort niet werkte maar de andere poorten wel.

Re.usb

Raymond bedankt voor je reaktie, maar heb reeds alle 4 de usb poorten geprobeerd zonder het gewenste resultaat.

Wat zijn de gegevens van je USB poorten? misschien dat we dan een driver voor je kunnen vinden :)

Je kan dit te weten komen met EVEREST :)

Laatst bewerkt:
werk je met usb hub of gebruik je de usb poorten op je moederbord

Doen andere usb apparaten het wel op die poorten? Heb je wel al de USB drivers geinstalleerd? Als ze onboard zijn staan de drivers meestal op je moederboard cd. Hoor je wel een geluid als je de apparaten aansluit.

Om te controleren of USB geinstalleerd is kun je kijken bij Start, configuratiescherm, systeem, hardware apparaatbeheer.

heb je windows geupdate ?
de usb drivers en patch zitten nml in service pack 1

Re.hans

Hier nog de gegevens van de betr.USB-app.
07A6 8511 usb to Fast Ethernet Converter
055F0006 Compact scan usb 19200

Re. Tanja

Ja heb de laatste update net enkele weken geleden opgehaald. Alle USB drivers zijn on board en andere app.werken wel op alle usb poorten, maar open ik het deksel van de scanner, dan volgt een melding in XP, dat deze niet is aangesloten, terwijl deze in het ME gedeelte van de computer uitstekend werkt. Maar om nu daarvoor speciaal ME aan te houden ??? lijkt me niet noodzakelijk.

Wel de drivers eerste geinstalleerd, en DAN PAS de scanner aangesloten? Anders krijg je inderdaad ook problemen.

Anders drivers verwijderen in apparaatbeheer, usb stekker uit de pc halen. Pc opnieuw opstarten. Drivers installeren en stekker er weer in. Kijk eens of hij het dan wel doet.

Re Tanja

Hallo Tanja,
Ja al deze dingen heb ik reeds ondernomen, zelfs tot 3x toe. Ook de driver opnieuw opgehaald en alles zonder het beoogde resultaat. "de scanner is niet aangesloten, kontroleer de kabel" blijft het resultaat als ik de scanner aanroep, maar als op ME alles wel goed werkt, moet ik de fout volgens mij bij de door trust geadviseerde driver zoeken. De mensen van trust wilden zover gaan om XP-pro opnieuw te instaleren, lijkt mij overbodig als alles verder uitstekend werkt. Ook de foto en video-camera werken probleemloos. Als ik zover moet gaan, gaat het trust-produkt het raam uit !

Mijn vraag over de trust usb scanner en XP is nog steeds onopgelost. Heb alle voorgestelde pogingen uitgeprobeerd zonder resultaat. Inmiddels heeft Marc
(marcvanderheijdenx@hetnet.nl) gereageerd, hij blijkt precies hetzefde probleem te hebben, dus graag nog meer sugesties van jullie ? En een bedankje voor hen die reeds reageerden.trust usb scanner en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan