USB Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie.D

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hoi,

Ik heb hier een USB schijf liggen.
Als ik die op onze pc zet , wordt hij niet herkend :confused:
Als ik hem op een andere pc zet doet hij het gewoon ;) dus hij is niet kapot.
Alle andere USB apparaten zoals de printer , webcam doen het wel gewoon.

Ik heb Windows XP op de pc staan

Als je meer info moet hebben hoor ik het wel.

Alvast bedankt,

Nathalie

Is "onze PC" misschien een al wat oudere PC die misschien geen USB 2.0 heeft?

Hoi,

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, de PC wat hier staat is een AMD 3000 XP + , met 512 MB en een 200 schijf
Ik heb het bestandje ook geinstalleerd en deze melding krijg ik This computer appears to be USB 2 enabled. :o

De schijf is een klein die met 2 kabels op de USB aangesloten moet worden, hij is 80 groot.

Groetjes,

Nathalie :o ;)

Hoezo "met 2 kabels op USB aaangesloten moet worden", dat begrijp is niet. Een normale USB-drive heeft toch maar één kabel fvoor de USB-poort en één voor de voeding, aant e sluiten op het net?

Jan

Hoi,

1 zal voor de stroom zijn.
1 voor de data zoals in het boekje staat.
Maar op mijn pc doet hij niets :mad: :( op andere pc's wel.
Zelfs windows is door een kennis er opnieuw op gezet en dit helpt ook niet :confused:

Alvast zover bedankt voor het mee denken,

Nathalie

Nu maak je het spannend.... in 1 usb stekkertje zit namelijk zowel "stroom" als data....kun je misschien merk en type van die usb drive geven? Is het een Freecom?

Nee, dit lees je verkeerd of ik hebt het verkeerd opgezet.

Er lopen 2 kabels van de USB schijf af , 1 krijgt hij stroom op.
En 1 is voor de data overdracht, en op alle pc's werkt hij behalve die van mij :confused:
Merk is onbekend :( sorry ik ben maar een domme brunnette :o :D

Groetjes

Nathalie

Heb je op de USB-poort waar je je HD aansluit reeds een ander USB-toestel aangesloten? (USB -stick of zo), zo ben je zeker dat de USB-poort zelf niet om zeep is.

mvg

Jan

Het kan zijn dat je pc de schijf geen stationletter geeft, probeer dit manueel in configuratiescherm -> prestatie en onderhoud -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer.

@Nathalie.D

Staan in het bios wel alle usb poorten op enabled?Het is vaak ook mogelijk om combinaties van poorten in\uit te schakelen.B.v. 1&3 of 1&2,3&4 enz.

Test eens of de beide poorten die je wilt gebruiken wel werken,door er een ander usb apparaat op aan te sluiten.

@ErpCity
Ik heb ook zo'n externe case met dubbele usb aansluiting,in mijn geval van het merk ICIDU,zie afb.

Greetz

Bijlagen

• case.jpg
    case.jpg
    20,7 KB · Weergaven: 57
Hoi allemaal

Ik heb de schijf al eens aan de ahterkant aangesloten gehad, daar werk hij ook niet :(
Als ik aan de voorkant een USB stickje erin doet of de digicam die werken wel behalve de USB schijf :mad:
Dus ik snap er niets van, als ik de Schijf aankoppeld wordt er ook geen nieuwe hardware gevonden.
Ik heb gekeken de schijf zien we niet onder schijfbeheer :shocked: , weet iemand nog een oplossing :confused:

Alvast bedankt,

Nathalie

Dat kabeltje waarmee de schijf stroom moet krijgen, voor alle duidelijkheid, is dat ook een USB kabel of een kabel met adapter naar het stopkontakt??

Edit:
Ik heb nog even verder gezocht, en na alle symptomen op een rijtje te hebben gezet, denk ik, wanneer je stroomdraad tenminste ook een USB aansluiting heeft, dat de USB poort van de betreffende computer niet voldoende spanning levert om de externe harddisk aan de praat te krijgen, wat op zich niet zo heel vreemd is.
Dit verschilt overigens van moederbord tot moederbord, vandaar op de ene pc dus wel en op de andere niet...

Een oplossing zou dan zijn een USB hubje te kopen en op de PC aan te sluiten, maar dan wel een USB hub met eigen voeding via het stopcontact.
Op die hub dan weer de externe harddisk.

Laatst bewerkt door een moderator:
En als ik er nu een voeding bij zet i.p.v de USB kabeltje , hoeveel stroom moet er opstaan ?
Ik heb wel een adaptor liggen die je kan instellen.

Alvast bedankt,

Nathalie

Uw posting van 23/7: "Er lopen 2 kabels van de USB schijf af , 1 krijgt hij stroom op.", dus, als de voeding in orde is (wat blijkbaar het geval is, daar de disk op andere pc's werkt) heeft dit geen nut. De enige mogelijkheid in dit geval is dat het vermogen van de USB-poort zelf te laag is. Dan moet je inderdaad, zoals mrmusic al stelt, met een USB-hubje met aparte voeding proberen, en zeker zelf geen spanning op de USB-poort platsen.

Als je een andere voeding voor het net wilt proberen, normaal staat de spanning op de voeding vermelt, evenals de benodigede stroom. De spanning van je variabele vopeding moet dezelfde zijn, de stroom mag meer zijn, maar zeker niet minder.

Jan

Heren, heren..... wij dwalen af...

De disk heeft een externe [eigen] voeding.... hij gebruikt dus NIETS van de usb aansluiting... dus een hub met power gaat niets brengen....
Het apparaat [met voeding] werkt perfect op elke andere PC....

Ergo:
Het apparaat [de externe drive] is OK
De voeding is OK

De schijf wordt op één PC niet herkend........ deze PC heeft WEL usb 2.0 [zoals de uitslag van het handige testprogramma, door Jozo geleverd, aan gaf]

Dus moeten wij ons concentreren op de vraag: Wat maakt [veroorzaakt] dat een apparaat [wel of niet] herkent wordt op een PC.......

Ik blijf het antwoord even schuldig..... maar dit is wel de vraag.....

Dat afdwalen valt wel mee, want volgens de gegeven info heeft de drive 2 snoeren: 1x usb voor de data en 1x USB voor de voeding...

Dus.....

Quote: "Er lopen 2 kabels van de USB schijf af , 1 krijgt hij stroom op.
En 1 is voor de data overdracht, en op alle pc's werkt hij behalve die van mij "

Ik neem even aan dat die "1 krijgt hij stroom op" kabel, van een netvoeding is.....
Een usb kabel zou namelijk genoeg zijn om én stroom, én data te leveren....

@Nathalie.D

Staan in het bios wel alle usb poorten op enabled?Het is vaak ook mogelijk om combinaties van poorten in\uit te schakelen.B.v. 1&3 of 1&2,3&4 enz.

Test eens of de beide poorten die je wilt gebruiken wel werken,door er een ander usb apparaat op aan te sluiten.

@ErpCity
Ik heb ook zo'n externe case met dubbele usb aansluiting,in mijn geval van het merk ICIDU,zie afb.

Greetz

Die discussie hebben we volgens mij al gehad, kijk ook even bij de link van bovenstaande quote...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan