USB schijven werken niet in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter0031

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
Beste mensen,

Op de pc windows 7 (64bit) geinstalleerd. Voor 2 usb poorten, achter 4. 1 poort op de voorijde werkt correct. Bij de andere poorten gaat het mis: vrijwel direct bij het overzetten van een willekeurig bestand op een ubs -pen of -schijf loopt de pc vast. Het dialoogvenster met de status/resterende tijd stopt. Taak beeindigen via taakbeheer is dan de enigste mogelijkheid. De usbmuis werkt wel op alle poorten.

Moederbord: ASRock ALive NF7G-GLAN. Op de website bieden zij een bios update aan maar daar ben ik niet zo'n fan van. Een tweede identieke systeem met W7 32bit geeft overigens geen problemen.

Een herinstallatie of het moederbord retour sturen naar fabrikant zie ik als laaste opties. Welke stappen kan ik ondernemen om tot een oplossing te komen?

Groet,
Pieter

Als ik hier de BIOS updates bekijk, en ik zie zaken als Update for Windows 7, Legacy USB support en Front Panel genoemd, dan krijg ik het idee dat een BIOS update wél de zaken verbeteren betreffende USB (al dan niet in combinatie met Windows 7).

Omdat dit blijkbaar geen Beta-versies zijn kun je dit zowiezo proberen vóórdat je je moederbord terugstuurt voor reparatie of geld terug. Wél goed de "How to upgrade" instructies lezen en gebruiken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Bedankt voor je reactie. Heb de bios update uitgevoerd maar helaas geen resultaat. Ben nu XP aan het installeren om te kijken of dit verschil maakt. Zou het iets te maken kunnen hebben met de 64bit versie?

Na de update was het zo dat het soms wel, en som niet werkt. Wanneer windows vastloopt tijdens het kopieeren dan wordt na het annuleren de pen ook niet meer herkent. Deze staat nog wel vermeld bij deze computer, maar verder geen bytes (bij eigenschappen).

Als je nog ideeen hebt dan hoor ik het graag.

groet.

Bij mezelf (ook 64-bit) kreeg ik 'n BSOD als ik m'n 8GB-stick inplugde.Dit heb ik verholpen door de "SuperFetch" service uit te schakelen.Het systeem pakte dat blijkbaar automatisch als extra geheugen erbij terwijl mijn MOBO dat niet ondersteunt.
Sindsdien heb ik er geen last meer van.

Laatst bewerkt:
Wat zo 'vaag' is is dat het op de 32-bits versie blijkbaar zonder problemen loopt. Nu we (hopelijk) BIOS-firmware als bron kunnen uitsluiten zou je vermoeden dat het aan drivers ligt.
Alleen: Dat is vreemd, omdat alleen door Microsoft ondertekende drivers zijn toegestaan in 64-bits besturingssystemen.

Je zou voor de zekerheid nog eens kunnen kijken wat er m.b.t. drivers allemaal gebeurd is ondertussen. Ik heb verhalen gehoord waarbij drivers via Windows Update werden binnengehaald die slechter werkten dan de drivers die erop stonden. Verder kun je kijken of er ondertussen op de website van de moederbord-fabrikant ondertussen nieuwe(re) drivers beschikbaar zijn.

Verder heb ik geen tips.

Tijs.

We gaan nu maar eens aan de slag met de 32bit versie.
Jammer alleen dat ik de 64bit aangeschaft had :confused:

Als je toevallig een NVidia chipset hebt kan dit de oplossing zijn. Ik had namelijk ook een probleem en had na deze hotfix geen problemen meer.

Greetzz,
Timo

Edit://

Heb even jou moederbord gezocht & je hebt een NVidia chipset, dus deze hotfix zal jou probleem waarschijnlijk wel verhelpen.

Laatst bewerkt:
Beste Timo,

Het lijkt er inderdaad sterk op. Inmiddels de pc afgeleverd met 32bit en geen problemen meer. Misschien komt de hotfix in de toekomst nog van pas, dus heb hem gedownload op microsoft.

Bedankt en groet.

Na een bios-update ook even het cmos geheugen wissen. Dit wordt meestal niet gemeld maar heeft voor mij al een paar keer onverklaarbare storingen opgelost.
Bij de meeste moederborden houdt dit het verwijderen van de batterij en het indrukken van een knopje/verplaatsen van een pinklemmetje in. (staat in handleiding moederbord hoe je dat moet doen.)

Natijds wel weer even de tijd en eventuele overclocks terugzetten.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan