usb-serial converter com poort nummer blijft optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsgadellaa

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2015
Hallo

Geen idee of ik de vraag hier moet plaatsen maar probeer het even.

op mijn werk gebruiken we bij diverse klanten een apparaat met usb aansluiting. dit apparaat maakt op mijn laptop een virtuele compoort aan.
inmmidels zit ik al op com poort 67. als ik via apparaatbeheer bij instellingen van de poort het pportnummer wil wijzigen geeft hij aan dat com 1 t/m 66 in gebruik zijn.
in de lijst onder compoorten staan ze niet alle 67 genoemd.

ik hoop dat iemand miojn kan vertellen hoe ik deze allemaal gewist kan krijgen zodat ik nieuwe apparatuur gewoon com poort 1 of 2 kan geven

MVG

Niels

Welke software heb je erbij geïnstalleerd? Alleen een driver of ook nog een of ander hulpprogramma?
Je zou (maak eerst herstelpunt etc.) kunnen kijken of je met de Virtual Port driver link
er iets aan kan doen. Start na installatie (en herstart) de bijbehorende utility en kijk of je wat kunt uitvinken etc.

Overigens is er nóg iets wat je kunt proberen: Kijk of er "verborgen" Com poorten bestaan.
To view devices that were once installed but are no longer attached to the computer, open a Command Prompt window using the Run As Administrator option and enter the command:
SET DEVMGR_SHOW_NONPRESENT_DEVICES=1
Then, from the same command prompt, type devmgmt.msc to open Device Manager. Choose View, Show Hidden Devices. The new instance of Device Manager will show “ghosted” entries for devices that were once present. This technique is especially useful for fixing problems caused by leftover drivers after replacing a network card or video card—you can easily delete the ghosted device.

Verwijder alle lichtgrijze (dus niet-aanwezige) apparaten die een Compoort voorstellen of een vorige installatie van je USB-naar-serieel adapter.

Tijs.

Duidelijker terugmelding van wat je met de tips gedaan hebt, wat je er wel en niet mee bereikt hebt etc.
Terugmelding van "nog niet opgelost" geeft daaromtrent geen enkele hint en maakt verdere hulp moeilijk danwel zelfs onmogelijk.

Tijs.

Sorry. Was op reis en kreeg een melding om aan te geven of het wel of niet opgelost was.

Met het programma virtual port driver kon ik wel alle com poorten zien en welk apparaat ze ooit

Aan welk apparaat ze ooit gekoppeld waren alleen kon ik ze niet verwijderen.

Met de commando's kreeg ik ze niet naar voren en zag ik niet meer dan normaal in apparaat beheer.

Gr. Niels

Ok, dus de virtual port driver gaf wel een correct overzicht van hoe de COM poorten aan de USB-to-serial kabel verbonden zijn (geweest).

Je zegt dat de COM poorten niet te verwijderen zijn, maar de Virtual Port Assignment Tool geeft de mogelijkheid om alle COM poorten te verwijderen (Port Setting -> Delete All COM/LPT Port). Wat ging er mis met het verwijderen??
[Mogelijk moet de Virtual Port Assignment Tool worden gerechtsklikt en gekozen voor "Als Administrator uitvoeren", mogelijk moet de USB-to-serial kabel niet aangesloten zijn tijdens deze actie etc.]

Tijs.

De vraag staat op opgelost, maar we weten nog niet hoe het is opgelost.
Of heb je de moed gewoon opgegeven?

Tijs.

Hallo Tijs.

Wegens drukte ben ik er niet aan toe gekomen en gaat dit ook niet lukken op korte termijn. Het is nog niet opgelost. Ik heb dit ook niet aangemeld alszijnde opgelost.

Gr Niels

Apart, de status staat wel op opgelost. Doorgaans wordt dat alleen door de webbeheerder gedaan als er 4 maanden niet (meer) gereageerd is...
Je kunt zelf de status weer op niet opgelost zetten, overigens.

De tip in posting #8 is overigens het enige wat ik voor je heb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan