USB snelheid tss 2 externe HD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

andyr74

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Ik moest gisteren een groot aantal bestanden (+- 50 GB) met een gemiddelde omvang tss 500 MB en 1GB overzetten van de ene externe USB HD naar een andere externe usb HD.
Dit ging echter zeer traag. Is dit omdat ik copieer tussen 2 externe HD's? Als test heb ik een van de files eerste gecopieerd naar de pc en dan van de pc naar de tweede HD. Dit ging veel vlotter. Is dit traag kopieren normaal?

Beide externe HD's zijn USB 2.0, ook de PC ondersteund dit. Het copieren van PC naar deze HD's en omgekeerd gaat wel snel.

Je geeft zelf de oplossing al. Eerst alles van de ene op de HD van de PC zetten en dan door naar de tweede externe :thumb:

Ron

Je geeft zelf de oplossing al. Eerst alles van de ene op de HD van de PC zetten en dan door naar de tweede externe :thumb:

Ron

Het is dus normaal dat het traag gaat bij het rechtstreeks kopieren? (En wat is de reden/oorzaak hiervan?)

De oorzaak is dat de volledige USB-bandbreedte over de 2 schijven verdeeld moet worden. Kopieër je echter van één USB-HDD naar een interne schijf, kan deze de volledige bandbreedte benutten.

Komt ook bij dat de meeste externe schijven fat zijn en dan gaan grote bestanden ook niet echt snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan