usb soa/virus van harde schijf en pc verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabiansl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
hello,

sorry ik kom er niet helemaal uit,

ik heb op mijn camera ook een virus/soa opgelopen, de enige map aanwezig DCIM was veranderd in een snelkoppeling (overigens waren de foto,s nu nog wel te openen), AVG, HITMANPRO en Malwarebyte eroverheen gegooid en nogsteeds hetzelfde probleem, daarna heb ik via verborgen mappen de map RECYCLER gevonden en verwijderd, maar DCIM is nogsteeds een snelkoppeling die nu helemaal niet meer werkt, dan heb ik de snelkoppeling (2kb) weggegooid maar nu zegt de laptop dat de kaart leeg is; dus ik kan mijn fotos niet meer vinden, wel op de camera zelf en op eigenschappen is nog steeds 4.7 van de 8 gig in gebruik,

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn foto,s terug kan vinden en of de sdcard en laptop nu virusvrij zouden moeten zijn?

alvast bedankt
Fabian

i had only one file on my camera which was the DCIM which was turned into a shortcut (at this time i could still open the photos) when i turned on the hidden files i found RECYCLER which i deleted, but now the shortcut can,t open cmd anymore, (which is good right) but now i deleted that shortcut DCIM i can,t find my photos anymore, they do show up on the camera, any idea how to get them back on computer and is my sdcard now virusfree?
does this make any sense?
thanks in advance
fabian

Laatst bewerkt:
badam, log van hijackthis of is dat niet wat je bedoelde? verder werdt ik niet heel wijs van de link sorry

Mod edit: Log verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voer dit eens uit
Ga naar Start > Programma's > Bureauaccesoires
Rechtsklik daar bij Opdrachtprompt en voer uit als administrator.
Je krijgt een zwart scherm te zien
Type daar het volgende.

attrib -h -r -s /s /d x:\*.*

De rode x staat voor de schijfletter van de kaartlezer. Je moet dus de juiste schijfletter typen die staat voor je kaartlezer. Bijvoorbeeld e als die staat voor de schijfletter van de kaartlezer.
Laat eens weten of hiermee het probleem opgelost is.
Ik zie dat je Google Chrome gebruikt als internet browser. Ook al gebruik je Internet Explorer niet, moet die ook bijgewerkt worden.
Je kan die hier downloaden en installeren.
http://windows.microsoft.com/nl-BE/internet-explorer/products/ie/home

Laatst bewerkt:
@Fabiansl :Ik heb het log verwijderd. Die kijken we al een geruime tijd niet meer na op Helpmij.
Daarvoor zou je naar een ander forum moeten. Bijv Nucia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan