USB speakers geen geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter xrux
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xrux

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Ok mijn excusus als leek in alles maar hoop dat ik geholpen kan worden met geluid.

Oude situatie
win xp
sound on board - ms 7012 moederbord in Medion pc
geluid kwam via usb apparaatje voor skype. speaker en microfoon in één

geprobeerd eerst geluid via monitor te laten lopen maar daar zijn "we" niet uitgekomen

heb nu een usb speaker setje van hp voor 10 euro..2x1w multimedia ..

ik krijg geen geluid

skype software en software en hardware van dat skype apparaat verwijderd en ook mijn webcam die het aan begeven was

normaal bij nieuw apparaat via usb poort herkent pc het .. dat doet hij niet met deze speakers

in tabblad config audio staat c-media wave device geinstaleerd.

in lijst hardware tabblad zie ik geen USB apparaat staan

ook zie ik niet bij een lijst om dit toe te voegen voor besturing geluid spel enz

kabelplug van speaker naar pc zit in blauw stereo input?

wat zie ik over het hoofd , wat kan ik doen ?
geluid is er gewoon via dat skype dingetje dus sound moet er wel zijn

svp help

Een USB speaker heeft zijn audio adapter ingebouwd. Bij config audio zou je behalve de C-Media nog een ander device moeten zien.
Wat me vooral verbaast is dat je zegt dat de speaker in de blauwe stereo input zit.
Volgens mij moet het USB speakersetje alleen met de USB kabel aan de computer verbonden zijn. Zou het kunnen zijn dat je de bekabeling niet correct hebt aangesloten?
Controleer nog eens of je alle bekabeling volgens de handleiding van de USB speakers hebt aangesloten.
Als het correct is aangesloten moet je bij config audio bij de weergave géén C-Media selecteren, maar juist de USB speaker device. (En inderdaad zou je een USB device bij apparaatbeheer te zien moeten zijn.)
Als je microfoon wilt gebruiken, kijk dan even of je die dan op het USB speakersetje kunt inpluggen. Dan heb je met je C-Media device helemaal niets meer te maken en kun je die het beste in de bios uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Ja er zit naast een usb kabel een plug die ik in geluidstekker moet doen. voor 10 euro krijg je niet veel handleiding , maar 1 velltje met tekeningen en die geluid plug moet in nr 1..?

gisteren had ik nog wel usb apparaat in tab hardware en zo, maar die is weg.
denk dat mijn zogenaamde "hulp" iets heeft gedaan waardoor dit nu weg is.

enig idee hoe ik dat weer installeer of zo

Mijn ervaring is dat met USB speakersetjes dat er 1 speaker is, waar de adapter in verwerkt is en eventueel een versterkertje. Daaraan zit een kabeltje met een USB stekkertje. Het andere speakertje heeft dan een stekkertje dat inderdaad in het blauwe poortje van je computer zou passen, maar dat is NIET de juiste plek daarvoor. Als je even zoekt op het boxje waar ook de usb-kabel aan zit; er zou ook een ingang moeten zitten waar het stekkertje van het tweede boxje op moet passen. dus:

Boxje 1: USB kabeltje en een ingang waarin mini-stekkertje in past.
Boxje 2: een kabeltje met stekkertje dat je in Boxje 1 zou kunnen pluggen. (EDIT: ik lees je stukje nog even door: ik denk dat op boxje 1 het stekkertje zit dat je in boxje 2 moet pluggen, dus net andersom dan ik zojuist beschreef.)

Doe dus als volgt: Doe het kabeltje van boxje 2 in boxje 1. Doe de computer aan en plug het USB kabeltje in de computer. Vaak zie je de computer gaan zoeken om drivers. (Heb je een cd erbij gekregen? - vaak is dat overigens niet eens nodig, maar als je die wel hebt, kun je die cd in de cd lade doen.)

Soms zit er ook nog een stroomstekker aan de boxjes of een stroom-adapter. Als dat het geval is, moet je die natuurlijk wel aan de stroom zetten. Soms krijgt het boxje voldoende aan de stroom die de USB poort levert en zit er geen stekker of adapter voor stroom aan.

Maar, bovenstaande beschrijving is mijn ervaring met USB boxjes. Er zijn natuurlijk vele soorten en maten, dus je zult misschien net zien dat jouw systeem weer iets anders werkt. Hoewel ik al vele USB speakers aangesloten heb kunnen krijgen. Schroom niet - als het je niet lukt - om verder te vragen, hoor!!!

Ga er in elk geval van uit, dat je de boxjes in werking zou moeten kunnen krijgen zonder de geluidsuitgangen van (ingebouwde) geluidskaart van de computer te gebruiken (de roze, blauwe of groene connectors NIET gebruiken dus. NB: Bij surround systemen heb je soms 6 kleuren) Op de computer alleen de USB uitgang gebruiken.

Laatst bewerkt:
Het zijn HP multimedia Speakers 9,99 euro
(kables aan boxen zijn vast . kan ik niet eruit halen)

twee boxen die met elkaar zijn verbonden

box 1 heeft daarnaast twee kabels die eruit komen.
1 usb
1 zo'n plugstekker
deze box heeft power knop
volume knop
tone knop

als ik power aan zet brandt led lampje, dus stroom is er

zit geen cd bij of handleiding
normaal doet plu play het ook maar hier op een of ander manier niet

vermoed dat ik toch iets als hardware moet hebben usb standaadr app voor geluid in cofigtab hardware en dan bij audio te kunnen selecteren

heb ook usb in ander usb conncet gerprobeerd

:shocked: Lol ik geloof mijn oren niet maar ik heb geluid!

ik heb de plug connector die vaal groen is in de connect rondje gestopt die ook groen is..staat een kop telefoon teken bij

ik denk dat die kabel het geluid draagt en niet de usb kabel. usb zal zorgen voor de stroom.

zullen wel met laptop in mind gemaakt zijn ipv pc desktop, maar staat niet op verpakking of zo.

heb nu geluid lol

Hartstikke fijn dat je geluid hebt!!!
Dit is dan een systeem dat ik nog niet eerder ben tegengekomen. (In verband met mijn werk kom ik flink wat diverse soorten hardware tegen.)
Dit zal mij ws ook wel eens van pas kunnen komen: een usb kabel die uitsluitend de voeding regelt, maar verder gebruik maakt van de (interne) geluidsadapter van de computer. Tot nu toe ben ik alleen USB speakers tegengekomen, die de adapter-functie op zich namen en dat die dus ook werken op computers die zelf geen enkele geluidsfunctionaliteit aan boord hebben.
Dus in dit draadje hebben we van elkaar geleerd! Leuk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan