USB Stick 3.0 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo ASllemaal,

Op de computer van mijn vrouw (Win7 Porf. 64bit NO)
Werkt de ene USB 3.0 Stick met 32Gb (genaamd pennetje4) wel en een andere USB 3.0 Stick met 64Gb (genaamd pennetje5) niet.

Wat kan dat probleem zijn, en hoe verhelp ik dat?

MVG
Jan Filarski

Groetjes aan Volendam :D mooiste ......enz...:D

Hoi hoi Jan

Jouw uitleg over USB sticks is niet heeeelemal helder of duidelijk omdat onmogelijk is achter komen wat je mee in het echt bedoel ..

Te begrepen is dat je twee USB sticks hebt ooke, dan verder volgens jouw uitleg een werkt en een werkt niet , maar je zei niets over wat op betreffende stick opgeslagen is en of of die altijd zo was en/ of überhaupt ooit deze USB stick en wel gewerkt heeft ?
Zijn ze allebei in dezelfde compatibiliteit geformatteerd NTFS of FAT32 ? en als maar dit niet zo is is het wat van belang op USB-stick aanwezig om te kunnen die backupen verwijderen of legen zodat je in dezelfde formaat als andere werkende USB formateren kan ?

Laatst bewerkt:
Hallo ROYONIX

Ik ben door jou inderdaad wat op het spoor gekomen.

Op pennetje4 (32Gb) staat NTFS, lege ruimte 23,1Gb

Op pennetje5 (64Gb) staat Fat32, lege ruimte 30,8Gb

Ik zal nu eerst pennetje5 leeghalen, formatteren met NTFS en de data weer terugzetten
Daarna hoor je na een test, de uitslag.
Alvast bedankt,
MVG
Jan Filarski
P.S. Oh ja, ze worden allebei gebruikt voor data en gegevens opslag. (eigenlijk worden ze hetzelfde gebruikt.

Als maar werkt dan komt in orde :D toch ?

Maar even wat anders, .... een poosje geleden ik heb ook betreffende USB-sticks bij Aldi gekocht
een van 64 en een dus van 32 GB ( of wij nu over dezelfde zoals bij jou hebben ...weet nie dus ! );
wat ik zeggen wil, is dat bij mij allebei sticks in formaat exFAT staat ze als standaard, bovendien rond lees ik ook dat in principes USB sticks groter dan 4GB
exFAT formaat zullen moeten zijn, omdat die zeer makkelijk zijn ze en via Windows en via Mac te herkennen ..enz.. en bla bla..
exFAT.jpg

Over zoiets kan je hier lezen -->> KLIK

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ROYONIX

Zoals beloofd, zou ik uitslag geven betreffende de 2 USB-sticks

Het heeft totaal NIET geholpen

De Stick met 64GB (die nu NTFS geformatteerd is) Kan nog steeds niet de computer van mijn vrouw benaderen.

Zo langzamerhand ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar de oorzaak, en hoe dit verholpen kan worden.

MVG
Jan Filarski

:confused: Och jej

Maar oke mocht USB stick NIET kaduuk te blijken, doe maar ( kan geen kwaad ! ) deze keer weer back-uppen en niet werkende stick toch op exFAT probeer maar formateren ...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
De USB Stick is absoluut niet stuk, op mijn andere computer werkt hij als een tierelier. Dus ik weet het niet verder.
Mvg
Jan Filarski

In dit geval bedoel ik dat je nog op exFAT kan proberen formateren .... ( als laatste test ? ) ..

:confused: En jij pas nu zegt dat USB wel op andere systeem werkt, maar in dit geval hier waar dus deze USB stick NIET werk uit apparaat beheer je kan alle USB controllers zonder risico verwijderen
en gelijk systeem her-starten, laat maar op die manier windows automatisch drivers opnieuw installeren ...
zoiets zal helpen ??

Laatst bewerkt:
Hallo Royonix,
Nee ik ga hem niet opnieuw formatteren naar ex-Fat. Ben er dan weer ruim 2uur!!! Mee bezig. Bovendien hij was ex-Fat voorheen en toen werkte het ook al niet. Nee, er is volgens mij iets anders aan de hand.
Mvg
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan