USB stick 32 GB laat bij formateren 942 MB zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb een USB-schijf van 32 GB die ik in Windows heb geformateerd en voorzien van data.
Ik wil de USB voorzien van nieuwe data en besluit 'm opnieuw te formateren. Dan blijkt Windows 7 'm slechts te herkennen als een USB-stick van 942 MB.
Hoe kan dit of nog beter: Hoe kan ik toch de volledige capaciteit van 32 GB gebruiken?

1. open het start menu
  2. druk met de rechtermuisknop op "computer"
  3. kies voor beheren (of manage)
    34479418.png
  4. Kies vervolgens voor schijfbeheer (disk management) uit het linkse rijtje.
  5. Zoek naar je usb stick aan de rechterkant (in mijn foto genaamd "windows 7")
    [smallimg]http://imageshack.us/a/img196/2262/98665163.jpg[/smallimg]
  6. Klik met de rechtermuisknop op een van de vakjes (met de blauwe,grijze,groene of gele) balk erboven en kies voor "volume verwijderen" (ik doe het even bij een schijf die leeg mag, dus niet mijn usb stick)
    85415292.png
  7. plug de usb stick in en als het goed is geeft windows aan dat je hem moet formateren, doe dit vervolgens als "NTFS".

Als windows niet aangeeft dat je hem moet formateren kan je het via schijfbeheer zelf:
  1. klik met de rechtermuisknop op de "Niet-Toegewezen" ruimte en kies voor -> Nieuw eenvoudig volume
    40661209.png
  2. Loop de wizard door

Dankjewel voor deze informatie.
Toen ik - n.a.v. jouw reactie - schijfbeheer opende zag ik een aantal partities op de USB-stick staan die ik inmiddels verwijderd heb. Nu heeft de stick dus een geformatteerde ruimte van 943 MB en daarnaast een niet-toegewezen ruimte van 28,89 GB.
De geformatteerde ruimte - eerst als FAT geformateerd en daarna als NTFS - kan ik niet verwijderen ("Volume verwijderen" is grijs in rechtermuismenu)

Ik kende de term niet, dus heb er op gegoogled. Mijn USB-stick is volgens mij GEEN U3-stick. Mijn USB-stick is er een zoals hier weergegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan