usb stick als extern geheugen : andere stationsnaam?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb een HDD en wat usb-sticks als extern geheugen. de usb-sticks zitten in zo'n verzamelstation (heb even geen andere naam daarvoor). Daar plugde ik onlangs een ander externe usb-stick in. Daarna bleken de stationsnamen allemaal veranderd. L: werd M: enz. Is dat normaal? kan ik dat voorkomen? Want nu bleken programma's ineens niet meer hun usb-stick te kunnen vinden en heb ik alles moeten veranderen. dus L: in M: enz

Ja windows wijst gewoon een letter toe aan een usb ongeacht welke letter hij eerder gaf. Je kunt wel instellen dat de usb elke keer de zelfde letter krijgt: Klik

heel goede instructie, dat ie in het engels is, is niet zo'n probleem.
het gaat goed tto 'change drive letter' : 'deze stationsletter toewijzen. OK werkt dan niet (lichtgrijs)

Welke driver letter wil je toepassen aangezien er altijd wat letters zijn die gereserveerd of in ieder geval al in gebruik zijn. Je kunt je drive lette ook niet veranderen naar een bestaande drive letter dus M: is bezet en nu kun je die niet meer gebruiken tenzij je die usb loskoppeld.

ik kijk hier na mijn vakantie naar! dank voor je goede assistentie!

Geef elk van je station een eigen naam, en je probleem is opgelost.

Bv. backup, documenten o.i.d.
Dit doe je in start->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer->rechtsklik op je schijf->eigenschappen.
Daar kun je een naam toevoegen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan