USB-stick als netwerklocatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Lijk mijn USB-stick niet in Windows 7 als netwerklocatie te kunnen instellen??

Laatst bewerkt:
a. Wat bedoel je hiermee? Dat je vanaf je Windows 7 computer geen mappen op de USB-stick kunt delen op het netwerk?
b. Kun je wel succesvol mappen delen die op de harde schijf staan?

Tijs.

Een USB-stick is draagbaar en makkelijk verwijderbaar, dus het heeft geen enkele zin om hem als netwerklocatie in te stellen.

PS: Je schrijft lijk in je eerste bericht, waarschijnlijk bedoel je lijkt, want een lijk is een dood lichaam...

Een USB-stick is draagbaar en makkelijk verwijderbaar, dus het heeft geen enkele zin om hem als netwerklocatie in te stellen.
Klopt; ik had 'moeten' schrijven: USB-poort
PS: Je schrijft lijk in je eerste bericht, waarschijnlijk bedoel je lijkt, want een lijk is een dood lichaam...[/QUOTE]
'Lijk'; kort voor 'ik lijk...'?? ;)

Slecht Nederlands schrijven is geen positieve kwalificatie van je... :rolleyes:
Per slot schrijf je naar onbekenden, niet naar je vrienden of kennissen...

Over je 'probleem':
Probeer het volgende: Voeg de netwerklocatie toe als (vervang f$ door g$ etc. als de schijfletter anders is bij jou):
\\127.0.0.1\f$

Kijk of dat werkt.

Tijs.

@dnties
Ik heb inmiddels via Google begrepen, \\127.0.0.1\ staat voor het eigen systeem.
\\127.0.0.1\g$ (G-schijf) lukt niet.
\\127.0.0.1\c$ overigens wel en usb-station G: is ook gedeeld.

Laatst bewerkt:
a. je zou dan de sharenaam kunnen proberen.
Dus stel dat je G: gedeeld hebt als "Muziek" dan wordt het:
\\127.0.0.1\Muziek
b. Of je het zelf deelt of niet doet voor die C$ etc. gedeelde mappen er niet aan toe: Elke schijfletter wordt 'onder water'/automatisch door Windows gedeeld voor de administratoren met een $-teken erachter (C$, D$ etc.)
Ik weet niet waarom dat niet (b)lijkt te gelden voor memory-sticks in Windows 7 of 8. Onder XP werkt het wel...
Google eens op: windows 7 administrative shares removable storage
Wellicht vindt je dan zelf de oplossing/reden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan