USB Stick beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roberttttt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
L.S.,

Gister was ik even bezig met het beveiligen van mijn usb-stick. Ik had hiervoor al meerdere programma's geprobeerd, maar aangezien je voor de meeste administrator rechten nodig hebt ben ik daarmee gestopt, want dit zou niet kunnen i.v.m. school. Zo kwam ik bij het programma "Folder Lock", ik installeerde de Nederlandse trial versie en zette het daarna over op mijn usb-stick zoals het ook zou moeten. Later kwam ik erachter dat je maar 35 keer deze trial versie kon gebruiken. Dus verwijderde ik gewoon door op verwijderen te drukken het programma van mijn usb-stick, niet op uninstall ofzo. Zo dacht ik dat het programma en de beveiliging wel weer weg zou zijn, maar dit was dus niet het geval. Elke keer als ik nu probeer iets op m'n usb-stick te kopieeren krijg ik de melding dat hij beveiligt is tegen schrijven. Ik heb hem ook al geprobeerd te formatteren, maar ook dat wil niet en dan krijg ik weer dat bericht.

Ik zou dus graag deze beveiliging eraf willen hebben en ik hoop ook dat iemand mij hierbij zou kunnen helpen! Ook de snelheid van de stick is er op achteruit gegaan.

M.vr.gr. Robert.

Kijk eens of je Folder Lock er weer op kunt zetten en verwijder dan middels de uninstall.

Toch niet per ongeluk het schakelaartje omgezet,indien aanwezig,voor de schrijfbeveiliging?

Greetz

Ik zal er morgenmiddag wel even mee bezig weer, moet nu eerst slapen:p . En er zit geen schakelaartje op...

Ik spreek je morgen.

Dit werkt niet, wat je zei met het programma er op nieuw opzetten, want de usb stick is al beveiligd tegen schrijven. Dus kan dat er ook niet op.

Nog meer ideeen?

Sorry,dat was logisch dat het installeren niet zou lukken natuurlijk.
Ik heb hem ook al geprobeerd te formatteren
Ik weet niet hoe je dit geprobeerd hebt,maar kijk eens of het met deze tool lukt.

http://www.sysanalyser.com/sp27213.exe

Overigens,als het een z.g.n U3-stick is kun je niet zomaar formatteren,want dan ben je de U3-functies kwijt ;)

Nee, dit werkt ook niet. :mad:

In ieder geval bedankt voor de moeite! Het is trouwens geen stick met U3 software.

Heeft iemand nog andere oplossingen of is het beter om een nieuwe usb stick aan te schaffen?

Gr. Robert.

Kijk eens of je hem wel in de "veiligemodus" kunt formatteren.

Greetz

Nee, dit werkt ook niet. Ach ja, laat maar. Ik ga vanmiddag naar de MediaMarkt en koop wel een nieuwe.

In ieder geval bedankt voor de moeite,

Robert.

Wat irri :evil: Ok,zo'n ding kost geen kapitaal,maar toch.

Probeer voor de aardigheid GParted eens,dat is freeware cloon van Partition Magic partitie manager.

Ik heb hem getest en hij ziet keurig mijn stick.Ga via GParted > Devices naar de stick,klik rechts in het scherm en formatteer hem als FAT16.

Als dat niet wil,kun je ook de partitie verwijderen en dat is misschien net dat extra wat je nodig hebt ;)

Ik heb versie 0.3.4-0.iso gebruikt,er zal wel weer een nieuwere versie als eerste download staan.

http://gparted.sourceforge.net/

Kies voor de LiveCD.

Greetz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan