USB Stick defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisL

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2005
Beste helpmij gebruikers,

Ik heb nog niet zo heel lang geleden een usb stick gekregen, deze werkte altijd uitstekend, nooit enige problemen mee gehad, tot op vandaag.

Iemand testte een usb stick op een computer, maar deze werkte niet, dus haddden we mijn usb stick gebruikt, deze werkte dus ook niet op die computer. Nu is het probleem dat als ik op een andere pc mijn usb stick aansluit, dat hij hem ziet als Onbekend Apparaat, de hulp zegt mij dat ik het stuurprogramma moet bijwerken maar dit is de oplossing niet.

Is het mogelijk om mijn usb stick nog aan de praat te krijgen?

Probeer eerst de usb op een systeem waarvan je 100% zeker van bent dat hij het daar wel op hebt gedaan.
Het kan ook zo zijn dat jouw USB drivers nodig heeft die dat systeen nog niet heeft, in dat geval moet je de drivers installeren.
Mocht het dan nog niet werken, dan kan het zijn dat hij defect is.
Of dat een virus aanwezig op het systeem USB sticks onklaar maakt, maar ik denk dat dit een kleine mogelijkheid is.

systeem opnieuw opstarten en in een andere USB poort.

desnoods cmos clearen.

Probeer eerst de usb op een systeem waarvan je 100% zeker van bent dat hij het daar wel op hebt gedaan.
Het kan ook zo zijn dat jouw USB drivers nodig heeft die dat systeen nog niet heeft, in dat geval moet je de drivers installeren.
Mocht het dan nog niet werken, dan kan het zijn dat hij defect is.
Of dat een virus aanwezig op het systeem USB sticks onklaar maakt, maar ik denk dat dit een kleine mogelijkheid is.

Ik weet 100% zeker dat hij het op mijn eigen systeem doet, en op mijn ouders hun PC, maar bij beide werkt hij niet, en zoals ik al zei, hij heeft het altijd prima gedaan, sinds vanmiddag toen ik m op die usb poort had aangesloten.

systeem opnieuw opstarten en in een andere USB poort.

desnoods cmos clearen.

Dit maakt niet uit of ik nu een andere usb poort gebruik.

ik geloof niet dat de Stick zelf kappot is tenminsten niet van in een andere pc zitten. tenzij er om een duistere reden veelste veel spanning op zijn USB poort stond (niet voor de hand liggend)

heb je CMOS clearen al geprobeert?

probeer ook eens met niks in geen van de usb poorten. de stuurprogrammas bij te werken.

en net wat horstr zegt ff op een pc waarvan je honderd% zeker weet dat het werkt probere. en probeer ook eens met een stick waarvan je honderd% zeker weet dat werkt.

Verplaatst naar de juiste sectie. :)

desnoods cmos clearen.
Om nu een bios reset te adviseren zou mij persoonlijk te ver gaan, mocht je bios "getweakt" zijn raak je al je instellingen kwijt. TS geeft al aan dat de stick het in twee pc's niet doet.
Misschien is de stick gewoon stuk?
Heb je nog garantie?

Dat ik het juist, ik heb m gekregen van na me stage, maar ja ik weet nu zeker dat hij kapot is. Iemand had de front usb verkeerd op het moederbord aangesloten toen de usbstick erin is gegaan. Dit veroorzaakt volgens mij storing in dat ding :(

Thnx voor help iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan