Usb-stick dood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Al geruime tijd bezit ik een Kingston 8 Gb USB stick.
Vandaag een pc geinstalleerd en de backup die op stick stond moest worden terug gezet.
De pc herkende de stick, maar mistte een driver van de usb-poorten.

Ik heb de stick laten zitten en via apparatenbeheer de driver erin gezet dmv automatisch zoeken.
Dat is prima gelukt.
Stick ontkoppeld en weer aangesloten......
Niets, nog geen power led.

In 2 andere pc's geprobeerd. Niets, ook geen powerled.

Moet ik nu veronderstellen dat de stick dood is? Komt dit door de actie driver zoeken?

Het zoeken van de driver zou er niets mee te maken mogen hebben.

Het feit dat de powerled van het apparaat niet gaat branden én dat het in 2 andere pc's niet eens opleverde dat een nieuw apparaat gevonden werd geeft mij inderdaad het idee dat het apparaat naar de eeuwige datavelden is vertrokken.

Gegeven dat je verder niets meer doorkrijgt van het apparaat lijkt het erop dat het 'intelligente' deel van de stick het begeven heeft (dus mogelijk is het flashgeheugen nog goed). Afhankelijk of de data die op de stick staat van levensbelang is zou je kunnen kijken of je de huidige open kunt breken, en kijken of het flashgeheugen nog over te zetten is naar een identieke nieuwe stick.

Succes,

Tijs.

Nee, echt belangrijke gegevens staan er niet (meer) op.
Ik heb ondertussen ook al een nieuwe 16 Gb besteld. De 32 of 64 Gb zijn me nog net even te duur.....

Ok, zet je dan nog even de vraag op opgelost ajb?

Tijs.

Nope, nog niet.
Ik wacht even, of er nog meer tips kwamen.
Er zit ook een vermoedelijk donker gekleurde weerstand op, die ik wil gaan vervangen.
Maar, daar heb ik op een elektronika forum al een discusie over.

Verders ken ik de regeltjes over "op opgelost zetten";)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan