USB stick formatteren naar FAT

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Om mijn navigatie in de auto te updaten, wordt er verlangd, dat ik een USB stick gebruik van minimaal 8 Gb en als FAT geformatteerd.

Onder Windows 7 heb ik de USB stick als FAT 32 geformatteerd. Tijdens het kopiëren van de bestanden in de auto bleef het programma hangen.

Later onder DOS het commando : format x: /fs:FAT ingetikt. Op het einde ging hij in de fout met "Volume is te groot"

Vervolgens met het programma : HPUSBFW.exe de USB-stick als FAT geformatteerd. Hij gaf weer de foutmelding "Volume is too big".

Het is echt belangrijk, dat de stick als FAT wordt geformatteerd.

Misschien heeft iemand suggesties.

Ik kom er niet helemaal uit welk bestand ik moet kopiëren voor mijn computer

Ga naar computer, kilk eenmaal op je stck en druk bovenaan op formateren, of viz rechtermuisknop, selecteer. Je formaat, en hupsakeetjes

Hoe groot is die stick? Maximum voor Fat32 met Windows is 32 GB...

Tja...
Info van MS:

Microsoft MS-DOS versie 4.0 en hoger kunnen FDISK partitie harde schijven maximaal 4 gigabytes (GB) zijn (FAT16). Het bestandssysteem voor MS-DOS file allocation table (FAT) ondersteunt echter slechts 2 GB per partitie. Vanwege dit feit moet een vaste schijf tussen 2 en 4 GB in grootte worden onderverdeeld in meerdere partities, die elk niet meer dan 2 GB.

De hele stick moet echter al FAT 16. Anderen hebben het ook al gedaan.

Het programma in de auto draait onder WindowsCE en deze TotalCommander, die ik op de stick zet is een WindowsCE-versie. Stick moet geformatteerd worden als FAT en moet minimaal 8 Gb zijn.

Beste TheKnight,

Op het einde van het formatteringsproces zie ik staan "32 bits in each FAT entry".
Is hij dan als FAT16 of als FAT32 geformatteerd.

Vanavond zal i kijken, of de mogelijk bestaat om in de auto te formatteren. Ik denk het niet. Wat ik maak de USB stick bootable, dus hij boot op de van de stick. En hem dan weer te gaan formatteren. Dat zal dan wel niet lukken.

Alvast bedankt voor jullie moeite allemaal. Maar ik ben er nog niet uit.

Zet de link naar het navigatie apparaat eens hier neer, zou idd wel eens exFAT kunnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan