USB-stick formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ommeren

Banned
Lid geworden
8 aug 2007
Hoi,

Ik heb twee USB-sticks van 8Gb, geformatteerd in FAT32.
Kan ik ze ook in NTFS formatteren?
En zo ja ....... uiteraard de vraag: HOE :p:p

ja, ga naar de DOS-box en type het volgende commando:

convert H: /FS:NTFS

waarbij H: in dit geval de driveletter van de betreffende drive is. In principe (maar ik zou het wel even doen) hoef je de drive niet meer te formatteren, alleen het FS wordt gewijzigd.

ik weet niet helemaal zeker of deze methode dan ook met een stick gaat

Start
Uitvoeren
'convert X: /fs:ntfs'

waarbij X voor de schijfletter staat die geconverteerd

ja, ga naar de DOS-box en type het volgende commando:

convert H: /FS:NTFS

waarbij H: in dit geval de driveletter van de betreffende drive is. In principe (maar ik zou het wel even doen) hoef je de drive niet meer te formatteren, alleen het FS wordt gewijzigd.

Hoi,
Op zich is dat converteren naar NTFS gelukt ....
Maar als ik daarna wil formatteren krijg ik opnieuw alleen de optie FAT32 ......
M.a.w., als ik later de stick wil formatteren om de gegevens (min of meer definitief) te verwijderen, moet ik eerst weer formatteren in FAT32 en vervolgens opnieuw converteren naar NTFS ..... :rolleyes:
Of is daar een 'tooltje' voor?

Waarom zou je overigens die schijf steeds willen formatteren? Is gewoon verwijderen niet voldoende?
Als je bang bent dat die data na verwijderen alsnog door derden te lezen is, kan je beter een secure-delelete-tooltje gebruiken. Data wordt dan een aantal keren overschreven met willekeurige data, afhankelijk van het beveiligingsniveau dat je kiest. Gegarandeerd dat die data iet meer terug te vinden is, tenminste niet zonder zeer geavanceerde middelen.

Kijk even HIER voor meer info en een link

Laatst bewerkt:
Het bovengenoemde programmaatje is sowieso handig, omdat het USBsticks die in Windows alleen in FAT/FAT32 geformatteerd kunnen worden nu naar NTFS geformatteerd kunnen worden en NTFS behouden blijft bij nogmaals formatteren ( met dit tooltje ! ) .

Ja, wel geprobeerd, maar dan krijg ik de foutmelding "failed to format device". Bij andere USB-sticks geeft dit geen problemen.

Het is mij ook gelukt.
Je hebt geen tooltje nodig, je moet gewoon in het hardware profiel van de stick iets wijzigen.
Zie : http://www.ntfs.com/quest22.htm

Bij mij heeft het prima gewerkt met een sticky van 8GB van de Aldi. Dus met die van 32GB moet het volgens mij ook lukken.

Succes

Het topic is uit 2008 en niet actueel meer. Deze kunnen met rust gelaten worden.
Ik sluit hierbij het topic.

In de regels onder het kopje berichten plaatsen staat het volgende:
Kicks van oude topics (antwoord geven op oude vragen) worden niet op prijs gesteld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan