USB stick fragmentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quatroking

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Ik heb een Sandisk 512MB U3 Stick, en ik vroeg me af of het mogelijk was hem te fragmenteren tot NTFS en of het ook echt wat ruimte opleverd. De verborgen software (die automatisch word opgestart bij het insteken) heb ik al ge-backupt, en hij werkt helemaal vanaf mijn harde schijf.

Doet het kwaad om hem tot NTFS te fragmenteren, en hoevel capaciteitswinst heb ik dan?

Alvast bedankt,
Quatroking

Hoi,

Niet doen!
Ik heb zelf zo'n Sandisk U3 gehad, maar ergerde me aan de gebrekkige functionaliteit, omdat het gebruik op alle pc's / notebooks vereist dat er een 'stukje' software op aanwezig is. Ben nu tevreden met een 'andere'; meer opslag en voor minder Euri
Bij converteren naar NTFS levert je dat eerder een verlies aan opslagcapaciteit op.
Mocht je je stick geregeld ook op andere pc's gebruiken (met een ander besturingssysteem dan WinXP of 2000) en je gebruikt geen FAT, dan heb je kans dat de stick niet eens te benaderen is.

bedankt voor de waarschuwing! maarre, zover ik weet doet mijn FAt16 stickkie het gewoon op windows 98 tot vista. zelfs in linux werkt hij nog, en in 98 en ME laad hij de software niet eens terwijl ik wel bij de data kan komen:confused:

maar nu ik er aan denk, als ik de stick zou formateren naar NTFS zou de virtuele CD-drive die m'n stick heeft het natuurlijk ook niet meer doen:eek:

heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan