USB stick gebruikt = beeld verrot!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Heb een nieuwe usb stick aangesloten op mijn laptop: "pats" en beeldscherm geeft een paarse kleur, grofgespikkeld en vervormd.
Met opstarten knalgroen ipv zwart.

Wat is er gebeurd in 's hemelsnaam....?

Laptop meermaals opnieuw opgestart, blijft zoals het is.

Laptop werkt verder goed.

Saillant detail: eenzelfde USBstick deed een andere pc compleet UIT slaan, mijn USBstick liet eerder een pc op zwart scherm gaan maar pc sloeg niet uit.
Betreft USBsticks van Eminent 256Mb.

Iemand die hier meer over kan vertellen?

Laatst bewerkt:
Terug naar de winkel, die moeten meerdere klachten gekregen hebben of in ieder geval op de hoogte zijn.
Laptop kun je hoogstwaarschijnlijk afschrijven, of de betreffende winkel moet je een nieuwe geven?
En voor de rest, koop nooit meer Eminent usb-sticks. Dat is wat ik je erover kan vertellen.
Maar even uit nieuwsgierigheid, als je weet dat die dingen al eerder veel problemen gaven, waarom dan toch in de laptop?:confused:

Ik heb de stick ongeveer twee weken, wel paar keer gebruikt.
Nadat ik dus één keer een pc op zwart heb gehad, heb ik hem nog eens gebruikt. Toen g.b. Nu dit opdoet, gehoord van die andere stick.
Tja, als ik dit had kunnen weten.... maar da's natuurlijk niet zo.
Welk onderdeel denk je dat kapot is, want om nou meteen de hele laptop af te schrijven, is ook nogal wat.

Het scherm is niet helemaal paars, alles is wel te zien maar bijv. wit is paars, en alles is onduidelijk en vervormd vooral door allerlei verschillende kleuren.
Het bureaublad bijvoorbeeld lijkt uit allemaal kleine vierkantjes te bestaan, soort mosaiek.
Een printscreen kan ik wel maken, maar die geeft het niet weer want op een andere pc toont die een normaal beeld.

Intussen heb ik een tft scherm gekoppeld en daarop is het beeld prima. Dus...ligt het aan het scherm zeker?

Het is een Acer Travelmate 240 van 1 1/2 jaar oud, ook geen garantie meer op.
Wat nu te doen?
Zijn die schermpjes los te krijgen?

even een kickje, is nogal nijpend!
iemand die hier iets van weet?

Ben vanmiddag bij dynabyte langs gegaan, die knul zei dat het in het contact zat en dat de stick ws kortsluiting heeft veroorzaakt. zou op een reparatie van zo'n 300 euro komen, minimaal!

da's schrikken...

andere tips?

Hallo

Gezien de veelvuldige antwoorden .

Dan zou ik dit ganse verhaal eens vertellen , waar je die betrokken "stick" hebt aangekocht.

En .... betrokken "portable" bezit WEL nog garantie hoor , is recent verandert naar 2 jaar (wettelijk) i.p.v. 1 jaar .

Hou je ons op de hoogte ???

Peter

Laatst bewerkt:
Een zeer onverwacht einde...

Het bleek dat er sprake was van ongelofelijk dom toeval...
Op het moment dat ik de stick in de pc deed, deed ik ook het deksel van de laptop een klein stukje dicht om bij de usb aansluiting aan de achterkant te kunnen. Op het moment dat ik de stick er in stopte, is er een breuk gekomen in de kabel van de video naar het scherm in het scharnier....

reparatie: kabel 10,-
werkloon 100,-
:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan