USB-Stick heeft geen bestandssysteem meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

McKroket

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Ik heb een 64GB usbsstick, maar deze was geformatteerd in FAT32
Hierdoor kon ik geen grote bestanden erop zetten.
Dus ik wou hem converteren naar NTFS.
Dus ik heb bij CMD >> Convert D: /fs:NTFS ingetypt, dit lukte niet.
Na een CHKDSK het nog een keer geprobeert en daarna was het hele bestandssysteem van de usbstick weg en zegt Opdrachtprompt dat het een RAW-station is.

Rechtermuisknop >> Eigenschappen geeft aan dat hij 0 bytes heeft.

Dubbelklik geeft aan dat de schijf niet geformatteerd is en of ik dat nu wil doen.

Als ik dat wil doen werkt dat niet zowel Snelformatteren als normaal formatteren.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zogenaamde "Raw-station" kan formatteren of converteren naar een NTFS-station ?

~Mckroket

in configuratie scherm kan je Systeem beheer vinden en daarna Computer managment je daar je partitie verwijderen en opnieuw aanmaken

Heb hetzelfde probleem als hier boven en ben niet zo goed met computers .
Zou iemand mij kunnen helpen.

in configuratie scherm kan je Systeem beheer vinden en daarna Computer managment je daar je partitie verwijderen en opnieuw aanmaken

Bedankt voor je reactie,

Ik heb het geprobeerd maar het probleem is dat het een verwisselbare schijf is.
Ik kan de partitie niet verwijderen, en formatteren lukt via dit programma ook niet.
Een bestandssysteem op dit stickje krijgen is tot heden nog niet gelukt

EDIT: Snelformatteren lukt helemaal niet en bij normaal formatteren gaat ie naar 100% toe en geeft dan de foutmelding: "Het formatteren is niet voltooid."

~Mckroket

Laatst bewerkt:
Gebruk testdisk om partitie's terug tehalen dacht ik of gebruik Photo_rec ook van test disk om eventuele bestanden terug tehalen

USB formatteren exFAT naar NTSF

Ik heb precies hetzelfde, ik heb ook een usb-stick van 64 g en ik kan hem alleen formatteren met exFAT, als ik NTSF selecteer, dan kan hij niet afronden.
heb jij al een oplossing? want als ik formatteer in exFAT herkennen andere computers mijn stick niet.....
WIE O WIE kan mij helpen????

@eindhovenrene

Graag een nieuwe vraag stellen, het is niet toegestaan in iemand anders zijn topic een vraag te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan