Usb stick herkent windows 98 niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mas90009

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
Ik heb vorige jaar een nieuwe usb stick bij de aldi van 8 GB gekocht.
Maar nu heb ik een probleem als ik de usb stick erin steek herkent die hem niet, want ik wou windows 2000 erop zetten via windows 98 maar HELP! hoe zorg ik dat hij de usb stick herkent, het bestandssysteem van de usb is FAT32
En CD drive herkent die ook niet! ik heb een Dell inspiron 3800 van 2000 met 64 mb ram ddr2

Laatst bewerkt:
Hoe heb je die stick geformatteerd dan.
want fat32 maakt maar partities aan van 4GB
Heb je wel Windows 98se
Zit er bij de usb stick geen driver voor Windows 98?

Hoe heb je die stick geformatteerd dan.
want fat32 maakt maar partities aan van 4GB
Heb je wel Windows 98se
Zit er bij de usb stick geen driver voor Windows 98?
Op het usb stickje staat designed for windows vista maar hij werkt gewoon op windows 2000 en windows 7 en xp

Ik ben bang dat je deze stick niet op 98 aan het werk krijgt.

Windows2000 installeren op een computer met 64 MB Ram?? Ok, het kan, maar het is... uhm... 'niet slim' -> Gaat heel langzaam zijn. Minimum eisen W2000: hier

Wat je kunt proberen is de cd-rom speler delen op een andere computer het netwerk en kijken of je erbij kunt met je W98 computer. Dan alles kopieren naar je harddisk en dan WINNT.EXE starten in de i386 map.

Andere mogelijkheid is de harde schijf van je W98 computer inbouwen in een andere computer en op een andere computer en daarna de inhoud van de W2000 CD kopieren op de W98 harddisk. Die W98 harddisk weer terug inbouwen in de W98 computer en dan weer dat WINNT.EXE starten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Windows2000 installeren op een computer met 64 MB Ram?? Ok, het kan, maar het is... uhm... 'niet slim' -> Gaat heel langzaam zijn. Minimum eisen W2000: hier

Wat je kunt proberen is de cd-rom speler delen op een andere computer het netwerk en kijken of je erbij kunt met je W98 computer. Dan alles kopieren naar je harddisk en dan WINNT.EXE starten in de i386 map.

Andere mogelijkheid is de harde schijf van je W98 computer inbouwen in een andere computer en op een andere computer en daarna de inhoud van de W2000 CD kopieren op de W98 harddisk. Die W98 harddisk weer terug inbouwen in de W98 computer en dan weer dat WINNT.EXE starten.

Succes,

Tijs.
2x 64 mb ram dus 128 mb ram en windows 2000 gaat vanaf 32 mb ram 64 toegewezen kijk maar op de site van windows

Kijk in je startposting, waar je schrijft: 64 mb ram ddr4. DDR4???

Overigens had ik liever gehad dat je wat me mijn tips was gaan doen ipv. mij te 'onderwijzen' over jouw systeem en W2000.

Tijs.

Kijk in je startposting, waar je schrijft: 64 mb ram ddr4. DDR4???

Overigens had ik liever gehad dat je wat me mijn tips was gaan doen ipv. mij te 'onderwijzen' over jouw systeem en W2000.

Tijs.
DDR2 foutje aangepast :P

DDR2 foutje aangepast :P

Mooi (overigens staat er nog steeds in je startposting alsof je 64 MB intern geheugen hebt en niet 128 MB wat je later aangeeft).

Nu de andere tips gaan gebruiken, want blijkbaar wil je toch graag Windows2000 gaan installeren, nietwaar?

Tijs.

Mooi (overigens staat er nog steeds in je startposting alsof je 64 MB intern geheugen hebt en niet 128 MB wat je later aangeeft).

Nu de andere tips gaan gebruiken, want blijkbaar wil je toch graag Windows2000 gaan installeren, nietwaar?

Tijs.
DDR2 dus hij kan tot 128 mb
Probleem is al opgelost topic staat op opgelost

Dat is zo niet de bedoeling: Je hoort even terug te melden hoe je het probleem hebt opgelost.
De helpers die tips gegeven hebben willen weten welke tip (of evt. informatie van elders) de oplossing geboden heeft en lezers die hetzelfde probleem hebben en via Google etc. jouw onderwerp hier op Helpmij zien willen dat ook graag weten.

Het zou dus gepast zijn als je even terugmeldt hoe je het probleem hebt opgelost.

Alvast bedankt,

Tijs.

Beste TS
Met wat aanpassen kan windows 98 meer dan je denkt hoor,lees dit maar eens door.
Ik heb dit op 3 pc's gedaan met 98SE en werkt perfect met sticks van oa 8 en 16GB ( kingston )

http://www.technical-assistance.co.uk/kb/win98se-usb-mass-storage-drivers.php

@puppie
fat32 maakt maar partities aan van 4GB
Je haalt 2 zaken door elkaar,Fat32 kan geen bestanden aan van 4GB of meer,de grens van de Partitie grote van Fat32 ligt ergens tussen de 115-130GB

mvg
Herman

hallo,

hoe kan je nu juist je usb met een windows 98 pc verbinden? ik zou graag de foto's van die pc overzetten naar mijn nieuwe. maar ik kan met de oude niet op het internet. als ik mijn usb erin steek zoekt hij achter stuurprogramma's maar kan ik hem toch niet gebruiken...

dbv,

@tanguy, dit topic is al bijna een jaar oud en het is niet de bedoeling hierin je eigen vraag te stellen. Je dient een eigen topic te maken. Deze sluit ik !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan